همایش انتخاباتی حامیان احمدی‌نژاد در مصلی

عکس: دنیای اقتصاد، آکو سالمی

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد برای حفظ جان مردم سخنرانی خود را در مصلی لغو کرد. خبرگزاری فارس از ازدحام جمعیت فراوان برای شنیدن سخنان محمود احمدی‌نژاد در روز گذشته خبر داد و اعلام کرد که اما احمدی‌نژاد برای حفظ جان مردم در ازدحام جمعیت میلیونی تهرانی‌ها سخنرانی خود را در مصلای تهران لغو کرد.

به گزارش این خبرگزاری، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، دیروز پس از آن که از حدود ساعت ۱۷ به مدت یک ساعت در حلقه حامیان خود در مصلای تهران حضور داشت، به دلیل ابراز احساسات پاک و بی‌شائبه مردم وفادار و متعهد ایران اسلامی و برای حفظ جان آنان در میان ازدحام میلیونی جمعیت، سخنرانی خود را لغو کرد. غلامحسین الهام، سخنگوی دولت در این مراسم طی سخنانی با اعلام عذرخواهی احمدی‌نژاد از مردم گفت: رییس‌جمهور به دلیل حفظ آرامش و آسایش شما نتوانست به جایگاه برسد و عذرخواهی کرد. وی با تشکر از احساسات پاک حامیان محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: رییس‌جمهور امشب (دیشب) در مناظره تلویزیونی خود سخنانش را با شما مطرح خواهد کرد و از همان برنامه از حضور گسترده امروز شما قدردانی خواهد کرد. البته احمدی‌نژاد روز یکشنبه سفری انتخاباتی به ارومیه داشت و در آنجا گفت: دولت موظف است از حقوق ملت در عرصه‌های داخلی و خارجی با اقتدار صیانت کند. دولت موظف است که ثروت عمومی و اموال عمومی را به صورت عادلانه در سرتاسر سرزمین بین اقشار و مناطق مختلف توزیع کند؛ چراکه این اموال متعلق به همه‌ مردم است. به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «انقلاب آمد و روح عدالت، انسانیت، برادری و روح‌ امانتداری را زنده کرد» افزود: به‌رغم دستاوردهای بی‌نظیر و افتخارآفرین در طول این بیست‌ و چند سال اخیر آسیب‌هایی در بدنه دولت، مراکز قدرت و تصمیم‌گیری به وجود آمد که به دنبال خود آسیب‌های دیگری در اقتصاد و سیاست و در عمران و آبادانی کشور ایجاد کرد و عده‌ قلیلی از درون تشکیلات حکومتی از مسیر انقلاب و ملت منحرف شدند.

این کاندیدای انتخابات دهم ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: در مسیر انقلاب باید همه در خدمت انقلاب، ملت و حفاظت از حقوق ملت باشند. در فرهنگ انقلاب همواره منافع مردم بر منافع شخصی و اشخاص ترجیح دارد و هیچ‌گاه فردی یا حقوق فردی بر حقوق عموم مردم و ملت ترجیح داده نمی‌شود. از منظر انقلاب آحاد مردم از حقوق یکسان برخوردار هستند و همه حق زندگی، شکوفایی، پیشرفت و رفاه و حق برخورداری یکسان از بیت‌المال، از فرصت‌ها و امکانات عمومی را دارند؛ اما متاسفانه عده‌ قلیلی پیدا شدند که خود را تافته جدا بافته از ملت دانستند و برای خود حزب و گروه خود و خانواده خود حقوق ویژه و امتیازات ویژه قائل شدند و آرام آرام دست‌اندازی از بیت‌المال و استفاده انحصاری از فرصت‌های حکومت و دولت را برای خود نه تنها جایز شمردند، بلکه آرام آرام آن را به یک حق مسلم برای خود تبدیل کردند تا جایی که باور کردند آن‌ها مالک کشور و انقلاب هستند. بالاتر از ملت هستند، آن‌ها درجه‌ اول هستند و بقیه ملت درجه‌ دوم. آن‌ها افراد خودشان را در وزارتخانه‌های مختلف و در پیچ و خم‌های عبور ثروت ملت گذاشتند تا از فرصت‌ها به نفع خود بهره ببرند. این‌ها مانع حرکت توفنده ملت ایران به سمت قله‌های پیشرفت هستند. ما می‌دانیم در هر جایی که ثروت به صورت ناحق انباشته شود در کنار آن دره‌های فقر هم به وجود می‌آید.

براساس گزارش «ایسنا» وی گفت: در زمان جنگ تحمیلی که ملت ایران اکثریت قریب به اتفاق با کوپن زندگی می‌کردند و فرزندان خود را به جبهه‌ها می‌فرستادند و حتی از سهمیه کوپن صرفه‌جویی می‌کردند و برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ می‌فرستادند، عده‌ای از همان افراد که گفتم، با استفاده از فرصت‌های ویژه یا امتیاز واردات یا امتیاز توزیع یا امتیاز ایجاد کارخانه ـ که هیچ‌گاه آن را برپا نکردند ـ و گرفتن ارزهای هفت تومنی، میلیاردر شدند و به زحمت‌ها و فقر ملت ایران خندیدند. کار به جایی رسید که آن‌ها حکومت را حق خود دانسته و سایر ملت را دسته دوم و رعیت خود پنداشتند.