معرفی دو عضو دیگر از اعضای کابینه کروبی

مهدی کروبی در جمع دانشجویان تبریز، جمیله کدیور و محمدعلی رحمانی را به عنوان اعضای کابینه‌ احتمالی‌اش معرفی کرد. به گزارش ایسنا، مهدی کروبی، طی سخنانی در دانشگاه تبریز، با بیان این‌که تبریز مرکز تغییر و مشروطه‌خواهی است، بنابراین من دو نفر دیگر از اعضای کابینه‌ام را در این شهر اعلام می‌کنم، افزود: دکتر جمیله کدیور را با توجه به سابقه و تجربه‌اش و بنا بر توانایی‌اش به عنوان وزیر زن در کابینه‌ام معرفی می‌کنم و در واقع ایشان اولین وزیر زن است که در جمهوری اسلامی ایران در کابینه دولتی حضور می‌یابد. وی در ادامه با معرفی محمدعلی رحمانی به عنوان دیگر عضو کابینه‌اش به سوابق وی اشاره کرد و گفت: من می‌دانم آقای رحمانی با صراحت و شجاعتی که دارد می‌تواند مفاسد و ولنگاری‌ها را کنترل کند و دیگر نیازی نیست تا گشت ارشاد در خیابان‌ها باشد. ایشان به‌گونه‌ای امنیت و عزت را برای مردم میسر می‌کند که حتی دختر و پسر با احساس امنیت در خیابان‌ها راه بروند. این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری کرباسچی، نجفی و عباسی‌فرد را به عنوان اعضای کابینه‌اش معرفی کرد و با اشاره به اینکه چرا تاکنون فردی حزبی را به عنوان اعضای کابینه‌اش انتخاب نکرده است، گفت: اعضای حزب بنده در اولویت قرار دارند که در این رابطه در آینده به طور مفصل توضیح خواهم داد و با آنان گفت‌وگو می‌کنیم.

پرونده نفت اردبیل را به روزنامه اعتماد ملی می‌دهم

وی با اشاره به آنچه ماجرای پرونده اردبیل خواند، اشاره کرد و گفت: داستان پرونده اردبیل ماجرایی دارد که بعد از انتخابات باید بررسی و پیگیری شود؛ البته همان شب در مناظره ایشان گفتند که پرونده اردبیل به مقامات قضایی و روزنامه‌ها داده شود. من از همین جا اعلام می‌کنم بعد از انتخابات و مشخص شدن سرنوشت آن، هر سرنوشتی که برایش رقم خورده باشد، پرونده نفت اردبیل را به روزنامه اعتماد ملی می‌دهم.

وی در ادامه با بیان این که چنانچه در انتخابات پیروز شوم، از فردای انتخابات برنامه‌هایم را عملیاتی خواهم کرد، افزود: من با صراحت و صداقت با مردم صحبت می‌کنم و هرچه را که وعده داده‌ام، از لحظه‌ای که انتخاب شوم، اجرا خواهم کرد.