احمدی‌نژاد پاسخ دهد چرا پول نفت در زندگی مردم دیده نمی‌شود

در ادامه مناظره‌های نفتی میان مسوولان سابق وزارت نفت و مسوولین کنونی پیرامون درآمدهای نفتی و نحوه هزینه‌کرد آن، وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات در مراسم گردهمایی مدیران صنعتی در حمایت از میرحسین موسوی با طرح این سوال که رییس دولت نهم باید از خود بپرسد که چه کاری کرده که تمام رقبا می‌خواهند وارد صحنه شوند، اظهار کرد: چند سوال اصلی طرح می‌کنم که همگی برای یادآوری است. اول می‌دانند درآمدهای نفتی در این چهار سال به اندازه ۱۶ سال قبل بوده‏، باید ایشان پاسخ دهند که با این درآمد چه کرده‌اند که امروز آثار آن نه در زندگی مردم و نه در بخش خصوصی دیده نمی‌شود.

همچنین ایشان باید پاسخ دهد نرخ تورم که همواره از سوی بانک مرکزی اعلام شده مورد نظر تمام دولت‌ها بوده و دولت‌ها می‌آیند که نواقص دولت‌های قبلی را برطرف کنند؛ بنابراین ایشان نمی‌توانند با ارائه بانک مرکزی دولت‌های قبل را زیر سوال ببرند.

به گزارش ایلنا ،اسحاق جهانگیری گفت: آثار تصمیمات دولتی تا سال‌های طولانی در زندگی مردم و توسعه کشور اثرگذار است و مهم‌ترین وظیفه دولت ایجاد محیط مناسب و بستر لازم برای فعالان اقتصادی است که باید با سیاست‌گذاری‌های جدی در جهت تولید و سرمایه‌گذاری که منجر به رفع مشکل بیکاری و رفاه می‌شود‏، صورت می‌گیرد.

اسحاق جهانگیری افزود: انتخابات زمانی است برای ارزیابی دولت حاکم جهت تصمیم‌گیری‌های بهتر و رییس‌جمهور در چنین مقاطعی باید پاسخگوی تصمیمات اتخاذ شده باشد و بدون فرافکنی و فرار از پاسخگویی به حل مسائل مطرح شده بپردازد.

به گفته وی، یکی از شاخص‌های پیش‌رو برای ارزیابی عملکرد دولت برنامه چهارم توسعه است‏ و شاخص دیگر شعارهای رییس‌جمهور در زمان تبلیغاتش است.

وزیر صنایع دولت خاتمی، ادامه داد: احمدی‌نژاد باید در مورد وعده‌های چهار سال پیش خود که مورد سوال قرار گرفته است، پاسخگو باشد. چرا که قرار بود ایشان طبق برنامه با نفت ۳۰دلاری رشد اقتصادی هشت‌درصدی‏، رشد سرمایه‌گذاری ۱۲درصدی و تورم و بیکاری یک‌رقمی را ثبت کند.

وی افزود: همچنین قرار بود مازاد درآمد نفتی که در حساب ذخیره ارزی قرار می‌گرفت ۵۰درصد آن به بخش خصوصی برسد که این اتفاق هم نیفتاد.

وی با بیان اینکه ما اطلاع داریم با توجه به رشد قابل‌توجه افزایش درآمدهای نفتی دولت به هیچ یک از اهداف برنامه چهارم نرسیده و حتی از آن فاصله زیادی دارد، به طوری که دولت رشد شش‌درصدی اقتصاد‏‏، پنج درصدی در سرمایه‌گذاری‏، تورم ۵/۲۵درصدی و بیکاری ۵/۱۲درصدی را به ثبت رساند و همچنین باید در حساب ذخیره ارزی ۱۰۰میلیارد دلار پول مازاد درآمد نفتی واریز می‌شد که این رقم هم‌اکنون در حساب ذخیره ارزی صفر است.

جهانگیری با انتقاد از عملکرد رییس دولت نهم در مناظره با میرحسین موسوی، گفت: هنگامی که ایشان همه کاندیداها را یکسان و رقیب واحد خود در انتخابات می‌نامد، این بدان معنی است که ایشان می‌خواهند خود را مهم جلوه داده یا مظلوم‌نمایی کنند یا اینکه نمی‌دانند مطمئنا ضرورتی باعث شده تا رقبا در یک جبهه واحد قرار گیرند.