ما انقلابی با مسوولانی پاکدست و سالم داشته‌ایم

فرزند یادگار امام(ره) پنج‌شنبه گذشته در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: من به فرمایشات بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب آیت‌ا... خامنه‌ای در هفته‌های اخیر اشاره می‌کنم که به همه‌ جریانات کشور، مسوولان و کسانی که در این عرصه حضور دارند قاطعانه هشدار دادند، سخنی نگوییم که باعث خوشحالی دشمن و تضعیف نظام اسلامی شود؛ چراکه نظام اسلامی برآمده از خون‌های پاک شهیدان است و این کم ارمغانی نیست که ما امروز در زیر سایه‌ تناور درخت انقلاب در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و کم ارزشی نیست که در چنین روزی در آسایش و آرامش می‌توانیم میزبان دل‌های عاشقی باشیم که به امام(ره) پناه آوردند.

وی افزود: در طول تاریخ انقلاب ما همه کسانی که آمدند زحمت کشیدند و تلاش کردند تا گامی برای حفظ نظام بردارند. یکی از عللی که باید قاطعانه در انتخابات شرکت کرد این است که مسوولیت بزرگی برای حفظ نظام اسلامی بر دوش ما است و ما باید همواره خود را ملزم بدانیم دشمن شاد نشویم و با حفظ مبانی خود در تلاش باشیم تا انقلاب و نظام اسلامی یکی دیگر از گام‌های بلند خود را بردارد. فرزند یادگار امام(ره) در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری تعبیر لطیفی دارند و می‌گویند با دست ناپاک نمی‌توان شی‌ را پاک کرد و با روش غیراخلاقی هم نمی‌توان پاسداری از حقیقت کرد، بلکه باید همواره پاسدار حقیقت و اخلاق باشیم. هیچ چیزی در این دنیا ارزش این را ندارد که ما به خاطر آن پا روی اخلاق بگذاریم، قاعده‌ای که می‌گویند هدف وسیله را توجیه می‌کند از رذایل انسانی است که هرکدام از ما را ممکن است دچار خود کند، ببینیم دوره‌ا‌ی گذشته و ما به خاطر اهدافی که ولو حق و دفاع از حقیقت باشد پا روی اخلاق گذاشتیم.

سیدحسن خمینی تاکید کرد: اگر امام(ره) در تاریخ ماندگار شد به خاطر این بود که ایشان رهبری بود که در اوج اقتدار و اوج حکومت، اخلاق را فرو نگذاشت و یک لحظه منیت خود را بر برخی رفتارها مقدم نکرد. امام شد چون مزین به اخلاق حسنه بود. تمایز امام در این بود که هیچ‌گاه به خاطر منافع و اغراضش اخلاق را فرونگذاشت و حتی با دشمنان هم از راه ستیزه وارد نشد؛ چنان که مقام معظم رهبری گفته‌اند، برای جاری کردن حقیقت از دست ناپاک استفاده نکنیم. سیدحسن خمینی تصریح کرد: ما در سی‌امین سال انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم و در سال گذشته جشن سی‌امین سالگرد انقلاب را گرفتیم. ما انقلابی عزیز، مقتدر و با مسوولانی پاک دست و سالم داشته‌ایم؛ اگر اشکالی هم بوده قوه‌قضائیه ما با آن برخورد کرده است. این انقلاب با تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها به ثمر نشسته و ما امروز بر بالینی نشستیم که عزت آن را در این سرزمین امام غرس کرده است و زیر درختی زندگی می‌کنیم که نهال آن به وسیله خون‌های پاک برادران، پدران و فرزندان این سرزمین آبیاری شده است و به تعبیر امام (ره) این نظامی است برآمده از الله‌اکبرهای مردم و باید با عمق جان از آن پاسداری و حراست کنیم.