اعلام اسامی مفسدان اقتصادی فقط وظیفه ما است

سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به سخنان رییس‌جمهور در مورد اعلام اسامی مفسدان اقتصادی گفت: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی فقط وظیفه قوه قضائیه است نه قوای دیگر. به گزارش خبرگزاری مهر، جمشیدی در پاسخ به سوالی در مورد مافیای نفت و سخن احمدی نژاد در مورد تغییر عینک قوه قضائیه گفت: پرونده‌هایی که به ما به عنوان جرایم اقتصادی واصل شده یا از وزارت اطلاعات یا دیوان محاسبات و یا سازمان بازرسی است، اما اصل این موضوع این است که پرونده‌های جرایم اقتصادی را با قوت رسیدگی می‌کنیم. سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به سخنان رییس‌جمهور در مورد تغییر عینک قوه قضائیه نیز گفت: عینک قوه قضائیه قانون است و قانون عوض نمی‌شود و ما این عینک قوه قضائیه را عوض نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهور اجازه دارد که اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کند گفت: طبق تبصره ۳ الحاقی مورخه ۲۴/۳/۸۵ ماده ۱۸۸ از قانون آیین دادرسی در مورد محکومیت قطعی به جرم ارتکاب اختلاس، ارتشا، مداخله یا تبانی یا اخذ پورسانت در معاملات دولتی اخلال در نظام اقتصادی کشور و سوءاستفاده از اختیارات، جرایم گمرکی و جرایم مالیاتی و همچنین قاچاق کالا و ارز و به طور کلی جرم علیه حقوق مالی دولت به دستور دادگاه صادرکننده رای قطعی و خلاصه متن حکم شامل مشخصات فرد، سمت یا عنوان، جرایم ارتکابی و نوع و میزان مجازات محکوم‌علیه به هزینه وی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار و یکی از روزنامه‌های محلی منتشر و در اختیار سایر رسانه‌های عمومی گذاشته می‌شود مشروط به آنکه ارزش عواید حاصله از جرم، یک‌صدمیلیون ریال و یا بیشتر باشد.

جمشیدی تصریح کرد: قوه قضائیه تکلیف دارد که به همه پرونده‌های منجر به حکم قطعی اسامی مفسدان را اعلام کند. بنابراین قوه قضائیه به وظیفه خود عمل می‌کند.سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی به موجب حکم قطعی و فقط از سوی قوه قضائیه اعلام می‌شود.