مردم باید آزادانه فکر و نقد کنند

دنیای اقتصاد- در ادامه سفرهای استانی میرحسین موسوی نامزد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، روز گذشته وی وارد شهر همدان شد و مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت‌. به گزارش دنیای اقتصاد میرحسین موسوی درجمع مردم همدان با تاکید براهمیت «آزادی اندیشه» گفت: آزادی مثل هوا و حق مردم است نه هدیه‌ای که دولت بخواهد به مردم بدهد، آزادی درکنار کرامت انسانی، توسعه و پیشرفت و عظمت ایران را باخود به همراه دارد. موسوی همچنین درسخنان خود با بیان اینکه یکی از زوایای مهم در ارزیابی سیاست‌ها این است که ببینیم آیا آنها به عظمت ایران کمک می‌کنند یا نه؟ به برخی مشکلات اقتصادی موجود از جمله مشکل بیکاری اشاره کرد و گفت: بیکاری موجب وهن ایران و ایرانی است؛‌ ما باید به تولید ملی در صنعت و کشاورزی توجه کنیم، هنگامی که تولید ملی نیرومند و مستقل باشد و کشاورزان و کارخانه‌های ما روی پای خود بایستند به ایران پیشرفته کمک شده است؛ نه اینکه بازارها پر از کالاهای تهدید کننده کارخانه‌ها باشد که متناسب با سیاست پیشرفت ایران نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: هرسیاستی که فرهنگ و ملت را تحقیر کند؛ محکوم است. من شعار ایران پیشرفته با قانون، ‌عدالت و آزادی را طرح کردم که با واژه ایران شروع می‌شود؛ چراکه اگر ایران نداشته باشیم هیچ نداریم. ما نباید ایران را فراموش کنیم.

موسوی گفت: با چه نگاهی کشت سیر همدانی متوقف می‌شود و سیر چینی بازارها را پر می‌کند؟ باید به کشور و ملیت و اقتصاد ایرانی علاقه داشته باشیم.

موسوی در ادامه تاکید کرد: باید به سمت ایران پیشرفته بازگردیم و ببینیم چه کسی واقعا می‌خواهد به ایران خدمت کند و چه سیاستی ایران را به سمت پیشرفت و چه سیاستی ایران را درجهت عکس سوق می‌دهد. نخست وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه سیاست خارجی درست می‌تواند به توسعه اقتصاد کشور نیز کمک کند، تاکید کرد که از اهداف اصلی هر دیپلماسی باید بالا بردن اقتدار ملی باشد. میرحسین موسوی گفت: ما مشکلاتی مانند تورم، بیکاری، ‌اعتیاد و بیکاری برای زنان و مردان داریم و با این وجود درحالی که هنوز نتوانسته‌ایم مسائل داخلی را حل کنیم، به دنبال مدیریت جهانی هستیم.

موسوی در ادامه سخنان بر لزوم توجه جدی به عزت مردم تاکید کرد و با بیان اینکه «هر سیاستی که عزت مردم را هدف بگیرد، محکوم است» به شدت از آنچه عملکرد انتخاباتی کمیته امداد در توزیع پول به نفع یک کاندیدای خاص می‌نامید انتقاد کرد و این اقدام را در مقابل عزت مردم دانست.

موسوی گفت: «کمیته‌ امداد برای کمک به مستضعفان تشکیل شده و کسانی‌که کمیته‌ امداد را اداره می‌کنند، اگر واقعا می‌خواهند این یادگار حضرت امام(ره) را حفظ کنند باید سرنوشت کمیته امداد را از مسائل سیاسی جدا کنند.»

کاندیدای دور دهم انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: «به ما حمله می‌کنند که چرا از رنگ سبز استفاده می‌کنید، ما از رنگ اهل بیت (ع) استفاده می‌کنیم و این عیب ما نیست، حسن ما است. عیب این است کسانی از امکانات دولتی و بیت‌المال برای خود ‌استفاده کنند.» موسوی همچنین گفت: مردم باید آزادانه فکر و نقد کنند و حرف‌ همه را بشنوند. مردم باید خود تصمیم بگیرند و من مطمئنم که مردم فهیم همدان هم خود تصمیم خواهند گرفت. وی همچنین ادامه داد: همدان مهد تمدن بشری و زادگاه ایران است و استان همدان استان سلحشوری، فرهنگ، سیاست‌، سرزمین باباطاهر و عین‌القضات و سرزمین سلحشوران خونین کفن است. ما همگی ایران را دوست داریم و امیدوارم موج سبز پیشرفت‌، دانایی و آگاهی در سطح ملی گسترش پیدا کند.