سایت خبری - تحلیلی الف در گزارشی ضمن ارائه آمارهای رسمی دولت و بانک مرکزی طی سه سال اول دولت نهم ، ادعای «۳۰۰میلیارد دلار درآمد نفتی» از سوی برخی منتقدان دولت را کاملا دروغ دانسته و بر اساس جداولی از این آمارها در آمد نفتی طی این مدت را حداکثر ۷/۲۲۷میلیارد دلار اعلام کرده است. بنا براین گزارش، آمارهای رسمی دولت و بانک مرکزی نشان می‌دهد طی سال‌های ۸۴ تا ۸۷ درآمد حاصل از صادرات نفت خام (شامل نفت خام صادر شده برای معاوضه با بنزین و فرآورده‌های نفتی)، حداکثر ۷/۲۲۷میلیارد دلار بوده است.

آمارهای رسمی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق) نشان می‌دهد طی ۴ ساله ۸۴ تا ۸۷ جمعا ۹۶میلیارد دلار به حساب ذخیره واریز و ۷۸میلیارد دلار از این حساب برداشت شده است.

این گزارش می‌افزاید: درباره این ارقام و موضوع درآمدهای نفتی و حساب ذخیره ارزی تذکر چند نکته ضروری است:۱- طی ماه‌های اخیر برخی از فعالان سیاسی و حزبی با اعلام ارقامی غیرواقعی به عنوان درآمدهای نفتی یا برداشت از حساب ذخیره ارزی، تهمت‌هایی ناروا در جامعه و محافل سیاسی رواج داده‌اند که در روزهای اخیر بصورت سوال «۳۰۰میلیارد کجا رفت؟» مورد سوء استفاده تبلیغاتی برخی نامزدها قرار گرفته است. ۲- متاسفانه در این مدت شورای اطلاع‌رسانی دولت و رسانه‌های مدافع دولت محترم به جای ارائه اطلاعات و ارقام صحیح، به تخطئه عملکرد دولت سابق پرداخته‌اند به طوری که غیرمنصفانه «۳۰۰میلیارد دلار چه شد؟» و ادعای کاملا دروغ «۳۰۰میلیارد دلار درآمد نفتی» در نزد افکار عمومی حقیقت و پذیرفتنی جلوه کرده است.