وزیر رفاه و تامین اجتماعی از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز در کلیه شعب بانک رفاه در سراسر کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی دیروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فاصله حقوقی که میان بازنشستگان لشکری و کشوری با حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود داشت، در سال جاری با تصویب مجلس مشکل مالی این مساله حل شد و از فردا (دوشنبه) حقوقی که به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می‌شود با افزایش حقوقی به طور متوسط ۴۸‌درصد که بالاترین آنان ۶/۷۹درصد و کمترین آنان ۲۰‌درصد خواهد بود، محاسبه می‌شود.

وزیر رفاه گفت: این افزایش حقوق پلکانی محاسبه شده و حقوق بازنشستگانی که کمترین پرداختی را به آنها داشته‌ایم، در سطح بیشتری افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی از ۴ تا ۲۵ خردادماه برای دریافت حقوق خود به شعب بانک رفاه مراجعه کنند و کلیه شعب بانک رفاه علاوه‌بر ساعت اداری، سه ساعت نیز اضافه بر آن فعال خواهند بود. وزیر رفاه گفت: مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان از ابتدای سال تا حالا و همچنین حقوق آنان برابر با نرم جدید محاسبه و به آنها پرداخت خواهد شد. افزایش حقوق‌ها پلکانی محاسبه شده و حقوق بازنشستگانی که کمترین پرداختی را به آنها داشته‌ایم، در سطح بیشتری افزایش پیدا خواهد کرد.

مصری تاکید کرد: بازنشستگانی که حقوق آنان در گذشته ۲۳۵‌هزار تومان بود و با کمک‌های جمعی به ۲۹۰‌هزار تومان می‌رسید، از ابتدای سال ۸۸ حقوقشان ۴۲۰‌هزار تومان محاسبه می‌شود و همچنین بازنشستگانی که ۲۵۰ تا ۳۰۰‌هزار تومان دریافت می‌کردند حقوقشان به ۴۴۰‌هزار تومان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگانی که تا ۳۰۰هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند و با کمک‌های جمعی این مبلغ به ۳۴۰‌هزار تومان در ماه می‌رسید، افزود که حقوق آنان به ۴۷۰‌هزار تومان افزایش می‌یابد.

وزیر رفاه گفت: همچنین بازنشستگانی که تا ۴۰۰‌هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند و با کمک‌های جمعی این مبلغ به ۴۲۰‌هزار تومان می‌رسید، از این پس ۵۵۰‌هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که تا ۵۰۰‌هزار تومان دریافت می‌کردند و با کمک‌های جمعی حقوقشان به ۵۲۰‌هزار تومان می‌رسید، در حال حاضر ۶۶۰‌هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وزیر رفاه گفت: همچنین بازنشستگانی که تا ۶۰۰‌هزار تومان دریافت می‌کردند از این پس حقوقشان ۷۶۰‌هزار تومان خواهد بود و بازنشستگانی که تا ۷۰۰‌هزار تومان و تا ۸۰۰‌هزار تومان دریافت می‌کردند از این پس به ترتیب ۸۷۰‌هزار تومان و ۹۹۰‌هزار تومان دریافت خواهند کرد.

مصری تاکید کرد: همچنین بازنشستگانی که یک میلیون تومان دریافت می‌کردند از این پس با افزایش حقوق یک میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان دریافت خواهند کرد. وی در مورد از کارافتاده‌ها نیز گفت: از کارافتادگانی که در ماه اغلب ۱۲۰‌هزار تومان دریافت می‌کردند، از این پس با افزایش حقوق‌ها، کمترین دریافتی آنها ۲۰۶‌هزار تومان خواهد بود از کارافتادگانی که در ماه اغلب ۱۲۰‌هزار تومان دریافت می‌کردند از این پس با افزایش حقوق‌ها، کمترین دریافتی آنها ۲۰۶‌هزار تومان خواهد بود.

وزیر رفاه تاکید کرد: صندوق‌های مستقل مانند بانک‌ها، مس، نفت، فولاد و صداوسیما نیز بازنشستگانی دارند و وزارت رفاه آماده است هر نوع کمکی برای افزایش حقوق آنها نیز انجام دهد.

به گفته مصری، بازنشستگانی که کمتر از ۲۳۵‌هزار تومان دریافت می‌کرده‌اند، تعدادشان ۷۳۱‌هزار نفر می‌شود که این افراد حقوقشان ۶۹ تا ۷۹‌درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۳۲‌هزار نفر بازنشسته، مستمری‌بگیر و از کارافتاده وجود دارند، گفت: اعتبار مورد نیاز افزایش حقوق‌های این افراد از طریق سود و سهام شرکت‌های تامین اجتماعی مانند شستا و همچنین کمک‌های دولت تامین می‌شود و ما اطمینان می‌دهیم که این افزایش حقوق‌ها همچنان پابرجاست و پایداری تامین منابع آن تضمین شده است.

وزیر رفاه همچنین تاکید کرد: حقوق و مستمری تامین اجتماعی و همچنین هزینه‌های درمان آنها از طریق پرداخت حق بیمه مستمری‌بگیران، سود شرکت‌های تامین اجتماعی، سپرده‌های تامین اجتماعی، کمک‌های مردمی و مساعدت دولت پرداخت می‌شود.