میزان حداقل و حداکثر حقوق و مزایای مستمر شاغلان و بازنشستگان و افزایش ضریب حقوق هیات علمی، قضات، کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین افراد تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح پس از تصویب هیات وزیران اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در قانون بودجه امسال با اهتمام دولت، بیش از ۹هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان اختصاص یافته است. در همین راستا آیین‌نامه‌های اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری در هفته گذشته، از سوی دولت ابلاغ شد و در مصوبه جدید هیات وزیران، ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان در سال جاری تعیین شده است که بر مبنای آن میزان افزایش حقوق آنان مشخص خواهد شد.

بر این اساس، هیات وزیران به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور و به استناد جزء (ب) بند ۱۱ قانون بودجه سال ۸۸ و ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، ضریب حقوق کارمندان و کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور را تصویب کرد. دولت با تصویب ضریب حقوق مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، حداقل حقوق شاغلان و بازنشستگان در سال جاری را ۲۹۰هزار تومان تعیین کرد.بر اساس ماده۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، حداقل و حداکثرحقوق و مزایای مستمر شاغلان، حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول این قانون و سایر حقوق‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی هر سال باید به تصویب هیات وزیران برسد. براساس مصوبه هیات‌وزیران، ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات برای سال جاری ۸هزار و ۵۴۶ریال تعیین شد. ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای ۱۳۸۸ پس از تطبیق با ضریب ۵۰۰ ریال به میزان ۶۰۰ریال تعیین شده است.

ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و کارمندان شاغل در پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال جاری ۶۰۰ریال تعیین شده است. همچنین حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان موضوع تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۸۸ برای کارمندان شاغل مشمول این قانون ۲۹۰هزار تومان و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان ۷ برابر حداقل مذکور تعیین شده است.

بر اساس مصوبه دولت،‌ حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی نیز ۲۹۰هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، ضریب حقوق برای اعمال مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد کارمندانی که در سال ۸۷ بازنشسته یا وظیفه‌بگیر شده‌اند، ‌۵۵۰ریال تعیین شده است. حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال ۸۸ به میزان ۹درصد نسبت به سال ۸۷ افزایش می‌یابد.

براساس این مصوبه، حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و کارمندان شاغل در پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) در سال‌جاری ۲۰۰هزار تومان و حداکثر حقوق این قبیل کارمندان ۷برابر حداقل حقوق مذکور تعیین شده است.گفتنی است حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش علی و قضات تابع حداکثرهای تعیین شده در این تصویب‌نامه نیست. این مصوبه از سوی معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.