مقالات «اورهان پاموک»  در باب نوشتن منتشر می‌شود

فارس- اورهان پاموک که به تازگی به دادگاهی در ترکیه فراخوانده شده، قصد دارد مقالات منتشر نشده‌اش درباره «نوشتن رمان» را پاییز امسال با همکاری دانشگاه هاروارد منتشر ‌کند.

پاموک که چندی پیش در دادگاه ترکیه از اتهام نسل‌کشی نامیدن ارامنه تبرئه شد، این روزها دوباره به همین اتهام به دادگاهی در آنکارا پایتخت ترکیه فراخوانده شده است. این نویسنده که این روزها پرحاشیه‌ترین دوران کاری خود را می‌گذراند، با حضور در جشنواره ادبی الحمرا در ترکیه از انتشار تازه‌ترین اثرش که مجموعه مقالاتی درباره نوشتن است، خبر داد و گفت: نگارش مقالات به طور کامل انجام شده و کتاب پس از ویرایش نهایی در اختیار ناشر قرار می‌گیرد و تا اکتبر ۲۰۰۹ در بازار کتاب عرضه می‌شود.

پاموک که سال ۲۰۰۶ با اشاره به کشتار ۳۰‌هزار کرد و یک میلیون ارمنی در یک نشریه سوئیسی در ترکیه مورد خشم و غضب کشور ترکیه قرار گرفت، در حال حاضر با شکایت ۶ شاکی در این رابطه رو‌به‌رو است.

جمعیت مادران شهید استانبول، حقوق‌دانان ملی ترکیه و انجمن نظامیان این کشور از جمله شاکیان پرونده اورهان پاموک هستند که هنوز در رابطه با اتهام او توجیه نشده‌اند. سال گذشته این نویسنده با رأی دادگاهی بالاتر از این اتهام رهایی یافت و پرونده مختومه اعلام شد. اما امسال با گشوده شدن پرونده به دست شاکیان جدید روند رسیدگی به این اتهام شکل تازه‌ای به خود گرفته است.