دیدار مقام معظم رهبری با سران عشایر کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، زورگویان جهان امروز را خطرناک‌تر از فرعون‌ها و ابوجهل‌های تاریخ دانستند، چرا که سلطه گران کنونی با ابزارهای پیشرفته زور و تزویر و فریب، از خود چهره‌ای انسان دوستانه و طرفدار حقوق بشر نشان می‌دهند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان کردستان، عصر روز پنجشنبه در دیدار پرشور و صمیمی صدها نفر از سران، معتمدان و متنفذین عشایر و طوائف استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، عشایر را سربازان پرافتخار و همیشه وفادار اسلام و انقلاب و ایران و مرزدارانی غیور، مؤمن و سلحشور نامیدند و تأکید کردند: به فضل الهی، هوشیاری و بیداری مردم و مسوولان و کار و تلاش همگانی، آینده‌ای درخشان در انتظار ملت بزرگ ایران است.

به گزارش ایلنا، رهبر انقلاب اسلامی، اجتماع سران و معتمدان عشایر سه استان غرب و شمال غربی کشور را حاوی این پیام مهم و روشن خواندند که ملت ایران، افتخارات خود را با وحدت و اقدام شجاعانه و هوشیارانه به دست آورده و با همین شیوه، این افتخارات را گسترش خواهد داد.

ایشان، عشایر غیور منطقه کردی را از نقش‌آفرینان برجسته روند پیروزی‌های ملت و نظام خواندند و افزودند: امام راحل عظیم الشان، با تیزبینی خاص خود، عشایر را ذخایر انقلاب می‌دانستند و عشایر کشور به‌ویژه عشایر مناطق غرب و شمال غرب، این سخن امام‌خمینی (ره) را با حضور درخشان در فراز و نشیب‌های سی سال اخیر، به‌خوبی اثبات کرده‌اند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هوشیاری و فداکاری عشایر این مناطق را در ناکام گذاشتن توطئه بیگانگان در سال‌های اول انقلاب بسیار تعیین‌کننده و ارزشمند دانستند و خطاب به سران و معتمدان عشایر خاطرنشان کردند: ملت قدرشناس ایران و حافظه تاریخی انقلاب اسلامی، حماسه‌های مرزداران غیور خود را از یاد نخواهد برد. رهبر انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مبدا ایجاد تحول در جهان و آغاز نگاهی نو و حرکت جدید فکری بشر برشمردند و افزودند: اسلام و انقلاب اسلامی، نسخه درمان دردها و رنج‌هایی است که ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض ستمگران در طول تاریخ بر بشریت تحمیل کرده است.

ایشان، زورگویان جهان امروز را خطرناکتر از فرعون‌ها و ابوجهل‌های تاریخ دانستند، چرا که سلطه‌گران کنونی با ابزارهای پیشرفته زور و تزویر و فریب، از خود چهره‌ای انسان دوستانه و طرفدار حقوق بشر نشان می‌دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایستادگی جمهوری اسلامی ایران را در مقابل جبهه پیچیده و خطرناک زور و تزویر جهانی، فرصتی بزرگ برای ملت ایران خواندند و خاطرنشان کردند: ما فرزندان این آب و خاک مفتخریم که پروردگار، شجره طیبه انقلاب اسلامی را با دست قدرت خود در این سرزمین غرس کرده و پرچم عدالت و انصاف و خردورزی و پیشرفت را در دستان این ملت به اهتزاز درآورده است. رهبر انقلاب اسلامی، امنیت را اساس پیشرفت و مساله امروز منطقه دانستند و افزودند: عشایر قدرتمند که تا امروز با مسوولیت شناسی به‌خوبی حافظ امنیت منطقه بوده‌اند باید با تقویت توان خود، این احساس مسوولیت را به جوانان و فرزندان خویش منتقل کنند.

ایشان، دشمن زخم خورده و ناکام را مترصد فرصتی برای جبران شکست‌های خود دانستند و تاکید کردند: شرط مهم ادامه پیروزی در مقابل توطئه‌های دشمن، هوشیاری، بیداری و پرهیز از دل مشغولی به مسائل کوچک است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به همکاری کردهای عراق با رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزودند: اعتماد متقابل و دلبستگی برادران کرد در آن سوی مرز به ایران و انقلاب اسلامی، محسوس است، اما دشمن بیکار ننشسته است و مدام در حال توطئه و نفوذ و رخنه است تا شاید با ایجاد اختلاف یا از راه‌های دیگر ضربه‌ای بزند، بنابراین باید ضمن حفظ هوشیاری، آمادگی همه جانبه خود از جمله آمادگی‌های روحی، سیاسی و فرهنگی را افزایش دهیم.

رهبر انقلاب اسلامی، امنیت بیشتر را زمینه‌ساز کار، تولید، خدمات، عمران و پیشرفت بیشتر دانستند و خاطرنشان کردند: باید با استفاده از منابع طبیعی و انسانی ارزشمند و شکوفایی استعدادهای درخشان جوانان عشایر، روند توسعه و پیشرفت این منطقه شتاب بیشتری گیرد.

ایشان با استناد به تجربیات سه دهه اخیر، امیدواری فراوان و قطعی به آینده کشور را نگاهی واقع بینانه خواندند و با اشاره به جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان و اقبال قلبی ملت‌ها به انقلاب اسلامی افزودند: آنچه داریم از لطف و عنایت پروردگار است و لازم است با پرهیز کامل از غرور و حفظ اتحاد و صمیمت متقابل مردم و مسوولان، حرکت به سوی آینده لبریز از امید و افتخار را ادامه دهیم.

در این دیدار، قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آقایان:

- دارا قادر خانزاده: از متنفذین استان کردستان، شهرستان بانه

- مام عزیز قادری: رییس ایل قادری از استان آذربایجان غربی

- محسن معاذی: از متنفذین استان کرمانشاه، منطقه اورامانات از شهرستان پاوه

- ابوالقاسم معمار: از متنفذین استان کردستان، شهرستان بیجار

- رحمان بهرام پور: از عشایر استان آذربایجان غربی، شهرستان سردشت

- سیامک زرزا: از خانواده‌های شهید عشایر از استان آذربایجان غربی، شهرستان اشنویه

- سیدفاتح حسینی: از متنفذین استان کرمانشاه، شهرستان جوانرود

- و عزیز منگوری کردستانی: از سران عشایر استان آذربایجان غربی از پیرانشهر سخنان کوتاهی بیان کردند.

سران و معتمدین و متنفذین عشایر استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در این دیدار، در سخنانی پرشور و لبریز وفاداری و غیرت، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی، آمادگی کامل مرزنشینان غیور و دلاور را برای ادامه فداکاری و ایثار در دفاع از مرزهای ایران و در راه تحقق اهداف ملی و انقلابی اعلام کردند.

هوشیاری در مقابل فتنه‌ها و تحریکات بیگانگان برای ایجاد ناامنی و یا اختلافات قومی و مذهبی از دیگر محورهایی بود که سران و معتمدان عشایر غرب و شمال غرب کشور بر آن تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار، سرتیپ محمود آبادی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از تلاش مجموعه دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات عشایر و مرزنشینان گزارشی بیان کرد.