1000 نفر کاندیدای ریاست جمهوری

وزیر کشور از ثبت نام بیش از‌هزار نفر به صورت اینترنتی برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت‌: در میان ثبت نام کنندگان چهره شاخصی دیده نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، صادق محصولی وزیر کشور در برنامه نگاه یک سیما، با بیان اینکه دغدغه جدی وزارت کشور برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونی است، افزود: با اطمینان کامل می‌گویم که با توجه به آموزش‌های داده شده به مجریان، انتخابات نمونه‌ای در این دوره خواهیم داشت. محصولی ادامه داد: تاکنون بیش از‌هزار نفر به صورت اینترنتی برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند که در میان آنها چهره شاخصی دیده نمی‌شود.

وزیر کشور فرصت نام نویسی نامزدها را برای ثبت نام رسمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: بررسی صلاحیت نامزدها از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه از سوی شورای نگهبان و به مدت ۵ روز صورت خواهد گرفت و پس از آن زمان رسیدگی به شکایات احتمالی نامزدها آغاز خواهد شد و در پایان در تاریخ ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت اعلام رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور صورت می‌گیرد و یکم تا بیستم خرداد زمان تبلیغات نامزدها خواهد بود و پس از آن در روز بیست و یکم خرداد روز ممنوعیت تبلیغات و روز بیست و دوم نیز روز رای‌گیری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

زن‌ها می‌توانند نام نویسی کنند

وزیر کشور با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شرایط نام‌نویسی تغییرات محسوسی نداشته است، به افرادی که با مشاهده شرایط ثبت نام خود را واجد شرایط نامزد شدن نمی‌بینند، توصیه کرد از ثبت نام خودداری کنند.

محصولی به شش شرط اصلی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که در قانون آمده است، اشاره کرد و گفت: در این دوره از انتخابات زن‌ها هم می‌توانند ثبت‌نام کنند؛ اما اینکه آیا واجد شرایط قانونی هستند یا نه بر عهده شورای نگهبان است.