فیگارو چاپ پاریس نوشت: هلیکوپترهای ایران برای نخستین بار به سه دهکده شمال عراق که به نیروهای گروه پژاک تعلق دارد، حمله کردند. به گزارش ایرنا، فیگارو چاپ فرانسه می نویسد هلیکوپترهای نظامی ایران به مواضع گروه تروریستی پژاک در عراق حمله برده اند.

طبق این گزارش، روز شنبه برای نخستین بار هلیکوپترهای ایرانی سه دهکده کردنشین در شمال عراق را بمباران کرده‌اند که هدف از آن مقابله با پژاک بوده که کوهستان‌های عراق را پایگاهی برای انجام فعالیت های تروریستی قرار داده‌اند.

طبق این گزارش هنوز معلوم نیست که این حمله تلفاتی داشته باشد. طبق اظهارات یک مسوول گارد مرزی عراق در ساعت چهار صبح به وقت محلی دهکده‌های «کانی سیف» «جوماراسی» و «کارا سوزی» در منطقه «پنجوین» هدف توپخانه ایران قرار گرفته و بعد از آن سه فروند هلیکوپتر در ساعت نه صبح به این دهکده‌ها حمله کرده‌اند. این منبع اظهار داشته که منطقه پنجوین پناهگاه پژاک محسوب نمی‌شود و شورشیان در بخش شمال این منطقه در قلعه دیزه مستقر هستند.

وی افزود: پیش از حمله روز یکشنبه منطقه پنجوین دو بار هدف آتش توپخانه ایران در طی یک سال گذشته قرار گرفته است. در این گزارش پژاک به عنوان گروهی مرتبط با حزب کارگران کردستان که از سال ۱۹۸۴ در جنوب شرق منطقه آناتولی با دولت ترکیه مبارزه می‌کند، معرفی شده است.

این نشریه فرانسوی خبر از کشته شدن ۲۶ نفر در درگیری‌های شدید بین پلیس ایران و شورشیان کرد در نزدیکی مرز عراق داده است و می‌افزاید: هنوز معلوم نیست که بین این درگیری‌ها و بمباران روز شنبه ارتباطی وجود داشته باشد.

به نوشته فیگارو ایران آمریکا را متهم کرده است که از پژاک و دیگر سازمان‌های نژادی مستقر در مرزهای ایران حمایت می‌کند و واشتگتن همواره این موضوع را تکذیب کرده است.

فیگارو یادآور می‌شود که کردها اقلیتی مهم در کشورهای عراق ایران سوریه و ترکیه هستند و ارتش ترکیه تاکنون بارها مواضع حزب کارگران کردستان را در کوه‌های کردستان هدف حمله هوایی قرار داده است.

فیگارو می‌افزاید: روابط میان ایران و عراق که در جنگ میان آنان در دهه هشتاد میلادی حدود یک میلیون نفر کشته شدند، از زمان سقوط صدام در ۲۰۰۳ بسیار بهبود یافته است.