یافته‌های نظرسنجی ایرنا (خبرگزاری رسمی دولت) در دانشگاه‌های تهران نشان می‌دهد که ۳/۵۱‌درصد از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی شهر تهران، به محمود احمدی‌نژاد رای می‌دهند. براساس نظرسنجی ایرنا از میان ۱۳۷۰‌نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران که طی روزهای ششم لغایت نهم اردیبهشت‌ماه صورت گرفت؛ ۳/۵۱‌درصد از دانشجویان به احمدی‌نژاد، ۴/۲۶‌درصد به میرحسین موسوی، ۵/۱۷‌درصد به مهدی کروبی و ۸/۴‌درصد نیز به محسن رضایی رای خواهند داد.

وفق این نظرسنجی که در ۱۳ دانشگاه الزهرا، امیرکبیر، تربیت مدرس، تربیت معلم، تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم‌وصنعت، شاهد، پیام نور و هنر انجام یافت؛ ۹۱‌درصد از تصمیم قطعی خود مبنی‌بر «شرکت در انتخابات» خبر داده، ۶/۳‌درصد از «عدم شرکت در انتخابات» سخن گفته و ۴/۵‌درصد نیز اعلام کردند «هنوز تصمیم نگرفته‌ایم».

گفتنی است ۳/۴۱‌درصد از پاسخگویان را «مردان» و ۷/۵۸‌درصد آنها را «زنان» تشکیل داده‌اند. نزدیک به دو سوم پاسخگویان؛ یعنی ۷/۶۲‌درصد کمتر از ۳۵ سال سن، حدود ۲۱‌درصد در گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال و ۳/۱۶‌درصد نیز بیش از ۴۶ سال سن دارند.

همچنین ۶/۳۴‌درصد از پاسخگویان در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) و ۴/۶۵‌درصد نیز در مقطع کارشناسی به تحصیل می‌پرداخته‌اند.

تحلیل جامعه آماری: الف) تعداد کل پاسخگویان: ۱۳۷۰ نفر ب) ترکیب جنسی پاسخگویان: ۵۶۵ نفر مرد: ۳/۴۱‌درصد،۸۰۵ نفر زن: ۷/۵۸‌درصد.

پ) نسبت مشارکت پاسخگویان در انتخابات:۱۲۴۶ نفر مشارکت در انتخابات: ۹۱‌درصد،۵۰ نفر عدم مشارکت در انتخابات:‏ ۳/۶‌درصد و۷۴ نفر مردد: ۴/۵‌درصد.

ت) ترکیب سنی پاسخگویان‏: ۸۵۹ نفر کمتر از ۳۵ سال سن: ۷/۶۲‌درصد،۲۸۷ نفر در گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال سن: ۲۱‌درصد و ۲۲۴ نفر بالاتر از ۴۶ سال سن: ۳/۱۶‌درصد.

ث) ترکیب تحصیلی پاسخگویان: ۴۷۵ نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی: ۶/۳۴‌درصد، ۸۹۵ نفر در مقطع کارشناسی: ۴/۶۵‌درصد.

ج) فراوانی آرای نامزدهای موردنظر: ۷۰۳ نفر رای به دکتر احمدی‌نژاد: ۳/۵۱‌درصد، ۳۶۱ نفر رای به مهندس موسوی: ۴/۲۶‌درصد،۲۴۰ نفر رای به مهدی کروبی: ۵/۱۷‌درصد و۶۶ نفر رای به محسن رضایی: ۸/۴‌درصد.