دنیای اقتصاد- صابر دری‌نژاد: وزیر صنایع و معادن از تبدیل وضعیت کارگران پیمانی و قراردادی به کارگران رسمی خبر داد. علی‌اکبر محرابیان که عصر دیروز در جمع بیش از ۱۰هزار کارگر مشغول به کار در شرکت‌های تابعه این وزارت‌خانه سخن می‌گفت، اظهار داشت: تا به حال حدود ۱۵هزار کارگر قراردادی و پیمانی به طور رسمی جذب صنایع شده‌اند و تا سه یا چهار ماه آینده تمامی کارگرانی که از نظر مقرراتی امکان جذب آنها را داریم، جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: این کار نفر به نفر پیش خواهد رفت و تا جذب آخرین کارگر پیمانی یا قراردادی ادامه خواهد یافت.این مراسم با حضور احمدعلی هراتی‌نیک، رییس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، احمد قلعه‌بانی رییس هیات‌عامل سازمان گسترش صنایع (ایدرو)‌، جواد نجم‌الدین مدیرعامل ایران‌خودرو، مهرداد بذرپاش مدیرعامل سایپا، محمد مسعود سمیعی‌نژاد معاون معدنی وزیر صنایع، برخی از نمایندگان مجلس و بیش از ۱۰هزار تن از کارگران مشغول در وزارت صنایع و شرکت‌های تابعه آن برگزار شد.

وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه کارگران ما در بخش تولید با هر سختی و ناسازگاری و بی‌حقوقی می‌سازند ولی با تبعیض به هیچ وجه نمی‌سازند، خاطرنشان کرد: مدیران تا تبدیل وضعیت آخرین کارگران خودشان، این کار را ادامه خواهند داد.محرابیان همچنین در رابطه با مساله افزایش حقوق کارگران در سال ۸۸ نیز اظهار داشت: مدیران حاضر در بخش‌های مختلف تصمیماتی را که برای افزایش حقوق کارگران گرفته شده، هرچه سریع‌تر هم اعلام کنند و هم اعمال.علی اکبر محرابیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دیگر زمان اتخاذ تصمیم در مورد کارگران پشت درهای بسته به پایان رسیده است، تصریح کرد: اتخاذ تصمیم برای این قشر میلیونی، از این پس با کسب نظر از کارگران صورت خواهد گرفت.

محرابیان در پایان سخنانش در رابطه با میزان کاهش جهانی تولید فولاد و آمارهای منتشر شده در این زمینه گفت: کاهش جهانی تولید فولاد ۲۸درصد است البته آمارهای منتشر شده کذب و دروغ است. برای مثال طی بازدیدی که از یکی از کشورهای فعال در زمینه‌ تولید فولاد داشتم، مدیر تولید تنها کارخانه تولید فولاد آن کشور اظهار داشت: میزان تولید کارخانه ما ۸۰درصد کاهش پیدا کرده است. اما ما شاهد بودیم که رسانه‌های آن کشور میزان کاهش تولید را تنها ۴۰درصد عنوان کرده بودند. باید اعلام کنم در بین تمام کشورهایی که فولاد تولید می‌کنند، تنها دو کشور موفق به رشد تولید شده‌اند. یکی از این کشورها چین است که ۲درصد رشد تولید داشته است و دیگری هم ایران است که ۲۰درصد رشد تولید را تجربه کرده است.