افزایش جنب‌و‌جوش در ستادهای داوطلبان ریاست‌جمهوری

رییس ستاد انتخابات احمدی‌نژاد در قم:

دولت را با ۱۵میلیارد دلار بدهکاری تحویل گرفتیم

دنیای اقتصاد - مجتبی ثمره‌هاشمی مشاور سابق رییس‌جمهور که پس از استعفا از سمت خود ریاست ستادهای مردمی حامیان محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم را بر عهده گرفته است، جمعه شب در همایش تحلیل و بررسی انتخابات ریاست‌جمهوری دهم که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها و در دانشگاه قم برگزار شد، اعلام کرد زمانی که احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، دولت ۱۵میلیارد دلار بدهکاری داشت.

بر اساس این گزارش در حالی که همواره نحوه هزینه‌کرد منابع حساب ذخیره ارزی، میزان واقعی موجودی حساب و مقدار برداشت از آن حساب، محور انتقادهای اساسی به عملکرد دولت نهم در مسائل اقتصادی بوده است، اما رییس ستاد انتخابات احمدی‌نژاد دیروز ضمن تشریح نحوه هزینه کرد این درآمدها، باردیگر تاکید کرد که برخی می‌خواهند بفهمند که هم اکنون در صندوق ذخیره ارزی ما چه مقدار پول است، ولی این مبلغ را هیچ دولتی اعلام نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: اگر در دوران خاتمی در صندوق ذخیره ارزی پولی وجود داشت بدهکاری‌های آن نیز زیاد بود، اما دولت نهم ۷۰‌میلیارد دلار را به کارهای عمرانی اختصاص داده و ۳۰‌میلیارد دلار دیگر را نیز به صورت وام در اختیار صنعتگران قرار داد که باید آن را بازگردانند.

ثمره‌هاشمی خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند بفهمند که هم اکنون در صندوق ذخیره ارزی ما چه مقدار پول است، ولی این مبلغ را هیچ دولتی اعلام نخواهد کرد. وی گفت: دولت با این پول‌ها مطالبات عمومی مردم و خصوصا فرهنگیان را که ۵۰۰میلیون تومان بود، پاسخ داد.

به گفته ثمره‌هاشمی، دولت نهم آزاده است و به هیچ حزب، گروه و جریانی تعلق خاطر ندارد وامروز مسائلی مانند طرح دولت وحدت ملی نقطه مقابل آزادگی است. وی افزود: در دولت وحدت ملی تعهد به مردم نیست، بلکه افراد به احزاب و گروه‌ها تعلق دارند این در حالی است که دولت آزاده جز به ملت و رهبری به کسی وابستگی ندارد.

ثمره‌هاشمی در ادامه ابراز امیدواری کرد که مجلس طرح تحول اقتصادی را با دقت بررسی و تصویب کند. وی گفت: اگر مجلس این طرح را تصویب کند چون همه سیستم اقتصاد را پوشش می‌دهد تحول عظیمی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

مشاور سابق رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجودی که دولت و مجلس وقت زیادی را برای کارشناسی هدفمند کردن یارانه‌ها صرف کردند، ولی معلوم نیست که این طرح در مجلس چه شده است. وی گفت: در طول ۳۰ سال هیچ طرحی مانند هدفمند کردن یارانه‌ها وقت دولت را نگرفته است، ولی متاسفانه تصویب نشد ولی امروز نمایندگان مجلس خود متوجه شدند که این طرح نباید از دستور کار خارج شود.

تهدید مانع عدالت نمی‌شود

مشاور سابق رییس‌جمهور در ادامه این همایش خاطرنشان کرد: دولت نهم برای اجرای عدالت در کشور و حتی در صحنه بین‌الملل مصمم است و این اقتدار را در مساله هسته‌ای از خود نشان داده است.

سهام عدالت گداپروری نیست

وی ادامه داد: رییس‌جمهوری در داخل کشور نیز با سفرهای استانی، سهام عدالت و رسیدگی به اقشار محروم و کم درآمد شمه‌ای از شعار عدالت را اجرا کرده است. وی گفت: متاسفانه عده‌ای رسیدگی به وضعیت مردم که خود صاحب کشور و مملکت هستند را گداپروری تلقی می‌کنند؛ درحالی که سهام عدالت حق مردم است و این کار دولت گداپروری نیست.

امتداد مهر، ستاد جدید احمدی‌نژاد

ستاد خودجوش مردمی حمایت از دکتر احمدی‏نژاد (ستاد امتداد مهر) با انتشار بیانیه‌ شماره یک خود اعلام موجودیت کرد. به گزارش ایسنا، در بیانیه این گروه آمده است: اعضای ستاد «امتداد مهر» مجموعه‌ای برخاسته از بطن جامعه بدون وابستگی به هیچ یک از احزاب و گروه‌‌های سیاسی هستند که با توجه به عملکرد افتخارآفرین دولت نهم حمایت همه‌جانبه از دکتر احمدی‌نژاد را وظیفه دینی و ملی خود می‌دانند و تلاش دارند تا همراه با آحاد و اقشار مردم شریف ایران اسلامی در جهت تداوم گفتمان خدمت، عدالت و پیشرفت گام بردارند.

دولت نهم مانع ریخت و پاش‌ها

به گزارش «آفتاب» ثمره‌هاشمی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره کنترل بازار از سوی دولت با بیان اینکه اینطور نبوده است که تمام بازار تحت کنترل و سیطره دولت باشد، تصریح کرد: «پیش از استقرار دولت نهم یکی از بحث‌های مهمی که چندین بار رییس‌جمهور مطرح کرد، موضوع بانک‌ها است که تاثیر بسیاری بر بازار دارد و یکی از قسمت‌های مهم طرح تحول اقتصادی نیز همین موضوع بانک‌ها هستند». وی ادامه داد: «در سیستم اجرایی کشور اینگونه نیست که همه دستگاه‌های سطح پائین‌تر گفتمان امام و انقلاب را همراهی کند، اما در همین دولت نهم که جلوی خیلی از مسائلی که می‌خواست اتفاق بیفتد و جلوی بسیاری از ریخت و پاش‌ها، تصرف زمین‌های بیت‌المال، واگذاری منابع طبیعی به صاحب منصبان و غیره گرفته شد».

عکس: ایرنا