رقیب جدی رییس‌جمهور کنونی هستم

اجازه ندهید که در سایه عدم حضور شما، عده‌ای سرنوشت شما را تعیین کنند، رقابت جدی است و رییس‌جمهور نیز رقیب جدی دارد، رقیبی چون من که خوابش سرنوشت کشور را تغییر داد. مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی ضمن بیان این مطلب در جمع مردم شهر برازجان گفت: امروز ما به عنوان رقیب رییس‌جمهور کنونی هستیم ولی دستمان خالی است و اجرا و نظارت و بودجه بیت‌المال دست آن‌هاست. به گزارش ایلنا، وی با اشاره به این‌که معتقدیم از فرصت‌های پیش آمده استفاده درست صورت نگرفت، ابراز عقیده کرد: نفت ۱۰ و ۲۰ دلاری به صورت ناگهانی به ۱۳۰ دلار می‌رسد، ولی متاسفانه شاهد هستیم که وضعیت تورم و بیکاری چگونه است و چه فشاری را بر زندگی مردم تحمیل کرده است. در سال ۸۴ نرخ تورم ۱۲‌درصد بود، اما امروز این میزان به ۲۷‌درصد رسیده و هر روز بر خیل بیکاران افزوده و اوضاع معیشت مردم سخت‌تر شده است که بسیاری از این آفت‌ها از عدم برنامه‌ریزی و حذف کارشناسان نشأت می‌گیرد.

وی در ادامه به مساله خلیج فارس اشاره کرد و گفت: سابقه نداشته است که درباره مساله خلیج فارس این‌گونه بی‌پروا و جسورانه جهت‌گیری کنند و برخی از مسوولان نیز چنین ضعف‌هایی در برابر این گستاخی از خود نشان دهند. من از همین جا اعلام می‌کنم که نام خلیج فارس تا ابد خلیج فارس خواهد ماند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه خطاب به کشورهای منطقه توصیه کرد: با حرف‌های نسنجیده خود را در معرض دشمن و همچنین خصومت با مردم نجیب و مقاوم ایران قرار ندهید.

وی به سیاست خارجی نیز اشاره کرد و گفت: اوضاع به گونه‌ای است که به رغم داشتن زمینه‌ها و امکانات بازارهای خوب خود را از جمله در آسیای میانه، عراق و افغانستان از دست داده‌ایم. تنها راه خروج از مشکلات کنونی خواست مردم است.

سفرهای تبلیغاتی با پول بیت‌المال کار درستی است؟ وی تاکید کرد: مردم باید در انتخابات سرنوشت خود را عوض کنند و اگر مردم وضعیت کنونی را نامطلوب و نابسامان می‌بینند، راه‌حل آن حضور گسترده در پای صندوق‌های رای و تغییر مدیریت اجرایی کشور است که البته این کار بسیار سخت و دشواری است. کروبی در توضیح مطلب خود گفت: امروز ما به عنوان رقیب رییس‌جمهور کنونی هستیم، دستمان خالی است، اجرا و نظارت و بودجه بیت‌المال دست آن‌هاست. وی با طرح این سوال که «آیا سفرهای تبلیغاتی با پول بیت‌المال کار درستی است؟» گفت: رییس‌جمهور و وزرا هزینه تبلیغاتی را می‌توانند با بودجه و هزینه خود تامین کنند.

وی تاکید کرد: رقابت جدی است و رییس‌جمهور نیز رقیب جدی دارد، رقیبی چون من که خوابش سرنوشت کشور را تغییر داد. دبیرکل حزب اعتماد ملی با برشمردن شرایط رقیب برای تبلیغات گفت: آیا با این وجود باز هم می‌توان در انتخابات پیروز شد؟ بله اما چگونه؟ تنها با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای. وی افزود: تنها به رای دادن خود بسنده نکنید، تا در انتخابات حضور بیابید، زیرا اگر مردم حضور نیابند اوضاع از آن‌چه که امروز شاهد هستیم بدتر خواهد شد.

۲۲ خرداد را فراموش نکنید

وی در مسیر بوشهر به برازجان و در منطقه شبکارن نیز در جمع استقبال‌کنندگان با بیان این‌که «استقبال شما برای یک روحانی نیست»، افزود: در واقع شما از یک اندیشه و یک تفکر حمایت می‌کنید. کروبی ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم و مطمئن باشید که من فرزند کوچک امامی هستم که می فرمود مردم ولی نعمت وسرور ماست. وی خاطرنشان کرد: مردم ایران همان‌هایی هستند که امام خمینی در نامه‌های خود می‌فرماید که «جان من فدای تک‌تک ملت شریف ایران» و نمی‌گوید که مثلا فدای حزب اللهی‌ها و بلکه می‌گوید همه ایرانیان. وی افزود: اگر به یاری خدا مردم مرا انتخاب کردند با تمام توان خدمتگزار شما خواهم بود و ان‌شاءالله بتوانم به مشکلات شما رسیدگی کنم و اگر هم توفیق خدمت در سمت ریاست جمهوری نیافتم یاد شما در قلب من خواهد بود هر کجا که باشم خدمتگزار شما خواهم بود. دبیرکل حزب اعتماد ملی تاکید کرد: ۲۲ خرداد را فراموش نکنید که باید سرنوشت خود را تعیین کنید.

باید حساب شده حرف بزنیم وعمل کنیم

وی در جمع مردم بوشهر در مسجد جامع شیخ عطار با اشاره به اهمیت حضور مردم در تعیین سرنوشت‌شان گفت: مردم باید خودشان به بررسی شرایط بپردازند اگر احساس می‌کنند که این دولت موجب عزت شماست و در گفت‌وگوهای بین‌المللی می‌تواند جایگاه ایران را ارتقا دهد و حفظ کند، اگر حرمت دانشگاه حفظ می‌شود، اگر در مسائل اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی ندارید و همین شیوه و منش و ادبیات گفت‌وگو با مردم را مناسب می‌دانید همین دولت را برای چهار سال دیگر انتخاب کنید. کروبی معتقد است: حرف‌های نسنجیده‌ای زده می‌شود که در تبعات آن هزینه‌هایی به مردم وارد می‌شود.

امروز وضعیت به گونه‌ای شده که حتی کشورهای عربی برای حضور در بازی‌های اسلامی در ایران پیش شرطی می‌گذارند و آن‌هم این‌که نام خلیج‌فارس تغییر کند. من تعجب می‌کنم از این‌که وزارت خارجه ایران نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است. باید حساب شده حرف بزنیم و عمل کنیم تا این‌که هزینه‌ای برای آن پرداخت نشود. امروز حتی در دفاع از کشور فلسطین به گونه‌ای عمل می‌شود و حرف‌هایی زده می‌شود که خود فلسطینی‌ها نسبت به آن معترض هستند.

ستاره‌دار کردن دانشجویان یعنی چه؟

وی با اشاره به وضعیت قشر تحصیلکرده در جامعه ابراز عقیده کرد: عملکردها در عرصه دانشگاه‌ها نیز مناسب نبوده و شایسته قشر تحصیلکرده نیست. یکی به من بگوید که ستاره‌دار کردن دانشجویان چه معنایی دارد؟ آیا در شان نظام است که به دانشجویان گفته شود که حق تحصیل ندارند؟ آیا این شیوه درست حکومت‌داری است؟ حکومت باید با سعه صدر تحمل بیشتری با دانشجویان برخورد کند. اگر شما سیاست‌های این دولت را قبول دارید در ۲۲ خرداد صندوق‌ها منتظر رای شماست.

دیدار با کروبی برای اجماع

اعضای فراکسیون خط امام(ره) پس از پایان تعطیلات این هفته مجلس با مهدی کروبی دیدار خواهند کرد. داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام خبر دیدار قریب‌الوقوع اعضای این فراکسیون با کروبی، اظهار داشت: در قالب این دیدارها می‌کوشیم تا دو کاندیدای اصلاح‌طلب را به سمت اجماع نهایی تشویق کنیم. وی با بیان اینکه آقایان کروبی و موسوی نیز در جریان مذاکراتشان با یکدیگر موضوع اجماع را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند‏، از تلاش‌های مجمع روحانیون مبارز و برخی دیگر سران اصلاح‌طلب نیز به عنوان رایزنی بزرگان طیف اصلاح‌طلب با این دو کاندیدا به منظور دستیابی به اجماع نهایی یاد کرد و گفت: گام‌های خوبی تاکنون برداشته شده است و ما به ایجاد چنین اجماع نهایی‌ای خوش‌بین هستیم. قنبری افزود: هدف ما از این مذاکرات، ایجاد اجماع در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری دهم است‎؛ چرا که علی‌القاعده اجماع نهایی در مرحله دوم حاصل خواهد شد.