پارکینگ در انتظار خودروهای متخلف

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز اجرای طرح انضباط اجتماعی در منطقه ۱۲ راهنمایی و رانندگی از روز پنجشنبه دهم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: از امروز نیز تمام خودروهایی که پارک دوبله داشته باشند یک هفته توقیف می‌شوند. به گزارش شبکه ایران، «سرهنگ‌هادی‌هاشمی»، در حاشیه نشست خبری اضافه کرد: این خودروها در هر صورت اعم از حضور سرنشین در خودرو یا نبودن وی، خودروی حمل مواد سوختی، شیر و لبنیات، مواد دارویی، خودروهای با پلاک دولتی و هر نوع دیگر در صورت پارک دوبل توقیف شده و به پارکینگ منتقل می‌شوند. سرهنگ‌هاشمی از شهروندان خواست تا برای راحتی خود و عدم ایجاد زحمت برای پلیس این نکته را رعایت کرده و به هیچ عنوان و حتی برای یک ثانیه هم به صورت دوبله پارک نکنند. رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه بافت این منطقه قدیمی و دارای مراکز مختلف اداری، تجاری و مسکونی است، افزود: عمده تخلفات ترافیکی در این محدوده توقف‌های غیرمجاز شامل توقف در محل ایستادن ممنوع و توقف دوبله، تخلفات موتورسیکلت‌سواران از جمله حمل بار توسط موتورسیکلت، تردد چرخ دستی‌ها و وانت‌بارها است.

وی با اشاره به تخلفات موتورسیکلت‌سواران در منطقه گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و ترک‌نشین، عبور از پیاده رو، حرکت در خلاف جهت، عبور از خط ویژه و... عمده تخلفات موتورسیکلت سواران این منطقه است. رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه اکثر خیابان‌های منطقه ۱۲ راهنمایی و رانندگی یک‌طرفه است، افزود: بر این اساس توقف در سمت چپ این خیابان‌ها ممنوع است. وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است حدود یک‌میلیون دستگاه موتورسیکلت متخلف در این منطقه توقیف و خودروهایی که پارک غیرمجاز داشته باشند حتما با جرثقیل به پارکینگ منتقل و توقف‌های غیرمجاز قفل چرخ می‌خورند، افزود: ۵پارکینگ برای خودروها و ۲پارکینگ‌ نیز برای توقیف موتورسیکلت‌ها در این منطقه در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه از هیچ یک از تخلفات موتورسیکلت سواران در این منطقه گذشت نمی‌کنیم، گفت: ‌عدم استفاده از کلاه برای راکب و ترک نشین،‌ همراه نداشتن بیمه، گواهینامه،‌ پلاک و انجام حرکات مارپیچ، عبور از چراغ قرمز، عبور از پیاده رو و... توسط موتورسیکلت‌سواران به شدت برخورد می‌شود. وی در پایان با اشاره به اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث و خودروهایی که بیش از ۳۰۰‌هزار تومان بدهی جریمه داشته باشند حتما توقیف می‌شوند، گفت: به جز موتورسیکلت‌سواران از خیلی از خودروها در تهران راضی هستیم.