هلن میرن و راسل کرو «در قاعده بازی»

فیلم «قاعده بازی» با حضور «هلن میرن» و «راسل کرو» در لندن اکران شد. فیلم «قاعده بازی» به‌کارگردانی «کوین مک‌دونالد» براساس یک مجموعه سریالی محصول سال ۲۰۰۳ شبکه بی‌بی‌سی است که از امروز (جمعه) در سینماهای انگلستان به نمایش درخواهد آمد. «گنج قارون» بازسازی می‌‌شود

مهر- سعید تهرانی پس از ۴۴ سال فیلم سینمایی «گنج قارون»را بازسازی می‌کند. این بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: هم ‌اکنون سعید رحمانی فیلمنامه را بازنویسی می‌کند و فکر می‌کنم حدود یکماه دیگر برای گرفتن پروانه ساخت اقدام کنیم و فیلم را تابستان امسال کلید بزنیم. در این فیلم نیز مانند «سربلند» به ایفای نقش می‌پردازم. «گنج قارون» به کارگردانی سیامک یاسمی تولید سال ۱۳۴۴ و داستان مردی ثروتمند با بازی آرمان است که آشنایی با مردی جوان زندگی او را تغییر می‌دهد.

جدیدترین ساخته‌ قبادی در بخش «نوعی‌نگاه» کن

با اعلام اسامی فیلم‌های بخش‌های «مسابقه» و «نوعی نگاه» جشنواره‌ فیلم کن؛ سینمای ایران با جدیدترین فیلم بهمن قبادی در بخش «نوعی نگاه» شصت و دومین دوره‌ این جشنواره حضور دارد. جدیدترین ساخته‌ بهمن قبادی به عنوان «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره!» به‌عنوان تنها نماینده‌ سینمای ایران تاکنون حضورش در جشنواره کن قطعی شده است. نکته قابل ذکر فیلم قبادی حضور رکسانا صابری خبرنگار ایرانی/ آمریکایی تازه دستگیر شده به عنوان فیلمنامه نویس در کنار قبادی است.

رقابت فیلمسازان مولف در بخش مسابقه کن

فارس- اعلام اسامی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی کن، بازتاب‌های متفاوتی در محافل هنری بین‌المللی داشته است.

نکته‌ای که اکثر رسانه‌های گروهی جهان بر روی آن تاکید می‌کنند، حضور تعداد زیادی از فیلمسازان مولف سینما در این دور رقابت‌های کن برای دریافت نخل طلا است. جین کمپین، لارس فون تریه، گاسپار نوئه، میشل هانکه، الیا سلیمان، پدرو آلمودوار، کن لوچ، کوئنیتن تارانتینو و آنگ لی در این بخش حضور دارند.شصت و دومین دوره جشنواره کن از ۱۳ تا ۲۴ ماه مه در شهر فرانسوی و ساحلی کن برپا می‌شود.

۸۶ پروژه در مراحل تولید سینمای ایران

۸۶ پروژه سینمایی تا اول اردیبهشت ماه سال جاری در مراحل مختلف تولید سینمای ایران به سر می‌برند. بنا بر گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی‌، واحد پشتیبانی تولید این بنیاد اعلام کرد؛ تا اول اردیبهشت ماه جاری ۳ فیلم جدید آماده نمایش اکران نشده، ۵ فیلم در مرحله صداگذاری‌، ۱۵ فیلم در مرحله تدوین‌، ۹ فیلم در مرحله فیلمبرداری و ۵۴ فیلم در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برند.

اعتصاب غذای «میافارو» در حمایت از اهالی دارفور

فارس-«میافارو» دست به یک اعتصاب غذای نامحدود می‌زند. این اعتصاب غذا که از هفته آینده شروع می‌شود، در حمایت از مهاجران و جنگ‌زدگان سودانی است.

بازیگر قدیمی سینما که در حال حاضر نماینده سازمان «یونیسف» است، به عنوان حمایت و همبستگی با آوارگان این کشور آفریقایی، اعتصاب غذای خود را در یک مکان عمومی و در حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی شروع می‌کند.

میافاروی ۶۴ ساله می‌گوید: «اعتصاب غذایم را آغاز می‌کنم، زیرا مسوولان سودانی مانع از رسیدن کمک‌های انسان دوستانه خارجی به آوارگان منطقه دارفور می‌شوند.» این بازیگر ابراز امیدواری کرد اعتصاب غذای او، مسوولان رسمی کشورهای جهان را - که توانایی تشخیص خوب از بد را دارند- وادار کند تا فشارهای خود علیه دولت سودان را افزایش دهند.

آرنولد در «ترمیناتور۴» دیجیتالی می‌شود

فارس- آرنولد در «ترمیناتور۴» دیجیتالی می‌شود. در این فیلم «آرنولد شوارتزنگر» به احتمال زیاد در قسمت جدید مجموعه فیلم «ترمیناتور» بازی می‌کند و برای این کار، قرار است یک روز از کار خود را در فرمانداری کالیفرنیا رها کند.«آرنولد شوارتزنگر» به احتمال زیاد در قسمت جدید مجموعه فیلم «ترمیناتور» بازی می‌کند. این بازیگر اکشن‌کار قدیمی سینما در مصاحبه‌ای اعلام کرد در حال فکر کردن به پیشنهاد کارگردان فیلم برای حضور افتخاری در یکی از سکانس‌های «ترمیناتور ۴» است.

فرماندار فعلی ایالت کالیفرنیا که طی چند سال اخیر حضور فعال و پرسر و صدایی در دنیای سیاست داشته است، تصدیق می‌کند که به احتمال زیاد تصاویری از وی در این فیلم - که ماه آینده در آمریکا اکران عمومی می‌شود- وجود خواهد داشت.

جایزه «جورج اورول» اهدا شد

فارس-اندرو براون، خبرنگار روزنامه گاردین جایزه «جورج اورول» را که بهترین کتاب سیاسی سال انگلیس اهدا می‌شود، دریافت کرد.بروان به خاطر کتاب «ماهیگری در یتوپیا» شایسته دریافت جایزه ۶هزار دلاری جورج اورول شده است. «ماهیگری در یتوپیا» از میان آثار زیادی که به این جایزه ارسال شده بود شایسته دریافت این جایزه شد.

در این مراسم که به طور رسمی در لندن برگزار شد علاوه بر تقدیر از براون از پاتریک کوکبورن، روزنامه‌نگار نیز به خاطر ارائه مقاله‌«مقتدا صدر و سقوط عراق» به روزنامه لندن ریویو تقدیر شد و جایزه ویژه بخش روزنامه‌نگاری جورج اورول به کوکبورن اهدا شد.

آواز «شجریان» امروز در آلمان می‌پیچد

فارس- «همایون شجریان» به همراه گروه دستان امروز در مونیخ به روی صحنه می‌رود. این کنسرت‌ها که از ۲۸ فروردین آغاز شده فردا در مونیخ ادامه می‌یابد.

این گروه بعد از این اجرا ۶ اردیبهشت در وین، ۱۸ اردیبهشت در واشنگتن،۲۰ اردیبهشت در آتلانتا، ۲۵ اردیبهشت در مینسوتا، ۲۶ اردیبهشت در شیکاگو، ۲۷ اردیبهشت در دالاس‌، ۱ خرداد در ساکرامنتو، ۲ خرداد در لس آنجلس، ۳ خرداد در سن خوزه، ۸ خرداد در سیاتل، ۱۰ خرداد در ونکور، ۱۵ خرداد در مونترال، ۱۶ خرداد در تورنتو و ۱۷ خرداد در اوتاوا به اجرا می‌پردازد. در این کنسرت‌ها گروه دستان در دو بخش با عنوان قیژک کولی و خورشید آرزو قطعاتی از ساخته‌های حمید متبسم و سعید فرجپوری را اجرا می‌کنند.