وزارت ارشاد کاملا آماده است

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولان اجرایی و کمیته‌های مختلف نمایشگاه آمادگی کامل برای برگزاری هرچه پر بارتر بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را دارند. دکتر محسن پرویز، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب افزود: با توجه به مشارکت نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در برگزاری نمایشگاه کتاب و همچنین اتخاذ راهکارها و تصمیمات مناسب جهت رفع نقاط ضعف سال گذشته امیدواریم نمایشگاهی در شأن مردم شریف کشورمان برگزار کنیم. رییس بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کارشناسان وزارت نیرو در حال بررسی و نصب تجهیزات برق در مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) هستند.بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ لغایت ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.

زمان دریافت کارت خرید کتاب خارجی

زمان دریافت کارت‌ خرید کتاب‌های خارجی در تهران از تاریخ اول تا ۱۳ اردیبهشت ماه و در شهرستان‌ها از تاریخ اول تا دوازدهم اردیبهشت ماه است. ارائه کارت خرید یارانه‌ای فقط با مراجعه شخص و با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و دانشگاهی از طریق شعب منتخب بانک صادرات میسر خواهد بود. سقف خرید کتب خارجی با حمایت دولت نسبت به سال گذشته بیست درصد افزایش پیدا کرده است.

ترجمه‌های لیلی گلستان در نمایشگاه کتاب

ترجمه‌هایی از لیلی گلستان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. ترجمه‌ این مترجم از رمان «گزارش یک مرگ» گابریل گارسیا مارکز که ۱۰ سال قبل برای اولین‌بار با برگردان از متن فرانسه به فارسی از سوی نشر البرز به چاپ رسید، تجدید چاپ می‌شود. این کتاب قرار است با ویرایش جدید و نگاهی دوباره به ترجمه از سوی گلستان در قطع جیبی ۱۳۶صفحه‌ای توسط نشر ماهی منتشر و در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه ‌شود. مصاحبه‌ خبرنگار یک نشریه با مارکز هم که در سال ۱۹۸۲ انجام شده است، به عنوان مقدمه در این نسخه منتشر خواهد شد.

توزیع غرفه‌های سالن کودک و نوجوان

نحوه توزیع غرفه‌های سالن کودک و نوجوان در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بنا به درخواست ناشران این حوزه و در قالب فضایی کودکانه انجام خواهد شد. غرفه‌های بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه بر اساس درخواست ناشران و به ترتیب حروف الفبا واگذار می‌شود. همچنین عنوان شده است، در این دوره از نمایشگاه، مسوولان فرهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با رنگ‌آمیزی سالن و آماده‌سازی فضایی مناسب حال کودکان، رضایت آنان را فراهم کنند.

حضور ناشران ۷۵ کشور

تعداد ۱۴۰۰ ناشر از ۷۵ کشور با ۱۵۰هزار عنوان کتاب در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کنند. کشورهای ایتالیا، روسیه، ترکیه و پاکستان برای اولین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند یافت. همچنین ۱۰۰ میهمان خارجی در حوزه نشر از کشورهایی چون فرانسه، آلمان، لبنان و عراق به نمایشگاه کتاب تهران دعوت شده‌اند.