فروش کل فیلم سینمایی «اخراجی‌ها۲» تا پایان روز پنجشنبه ۲۷ فروردین‌ماه بیش از ۵‌میلیارد تومان بوده است و روز به روز رقم فروش این فیلم به پیش‌بینی ۶‌میلیاردی «مرتضی شایسته» پخش کننده «اخراجی‌ها۲» نزدیک می‌شود. بر اساس این گزارش، تا پایان روز چهارشنبه ۲۶ فروردین ماه فیلم سینمایی «اخراجی‌ها۲» به کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» توانسته بود در تهران دو‌میلیارد و ۴۳۲‌میلیون تومان و در شهرستان‌ها بیش از ۲‌میلیارد تومان فروش داشته باشد که با احتساب رقم فروش ۲۷فروردین توانست به رکورد افسانه‌ای بیش از ۵‌میلیارد تومان در مجموع دست یابد. «اخراجی‌ها۲» که در ۲۹ سینمای پایتخت و در مجموع ۵۰ شهر اکران شده است، در حالی توانسته به فروشی معادل ۵‌میلیارد تومان دست یابد که فروش روزانه این فیلم به طور متوسط در تهران و شهرستا‌ن‌ها، ۲۵۰‌میلیون تومان است تا از این نظر نیز رکوردی جدید برجای گذاشته باشد.

اخراج مراکش از نمایشگاه کتاب تهران

مدیر امور بین‌الملل بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مراکش امسال برای نخستین بار جهت حضور در نمایشگاه کتاب تهران ثبت‌نام کرد که به دلیل قطع رابطه سیاسی کشورمان با این کشور، در نمایشگاه حضور نخواهد یافت. محمدرضا وصفی با اشاره به ادامه روند ورود کتاب‌های خارجی به این نمایشگاه، گفت: تاکنون ۱۵۰هزار عنوان کتاب از بیش از ۷۰ کشور جهان به گمرک نمایشگاه وارد و در انبار آن تخلیه شده است. این روند تا شب پیش از آغاز به کار نمایشگاه همچنان ادامه دارد. وی افزود: کشورهایی که امسال برای نخستین‌بار در نمایشگاه حضور دارند، عبارتند از: ایتالیا، روسیه و پاکستان. مراکش نیز امسال برای نخستین بار جهت حضور در نمایشگاه کتاب تهران ثبت‌نام کرد که به دلیل قطع رابطه سیاسی کشورمان با این کشور، در نمایشگاه حضور نخواهد یافت. حدود ۴۰‌درصد از کل فضای فروش مستقیم کتاب خارجی در نمایشگاه امسال نیز به ناشران عربی اختصاص یافته است.

شکایت بهرام رادان در پلیس فاتب

وکیل «بهرام رادان» گفت: پرونده ما به اداره یکم عملیات پلیس فاتب ارجاع شده است تا یک تیم کارشناسی، هویت واقعی متهم پرونده بلوتوث‌های غیرواقعی را شناسایی کند.کیانی درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت این بازیگر سینما از عاملین انتشار بلوتوث دروغین گفت: وقتی که متوجه شدیم بلوتوث دروغین که منتسب به بهرام رادان شده بود در سراسر کشور پخش شد تصمیم گرفتیم تا شکایت خود را تسلیم مقامات قضایی کنیم که خوشبختانه این کار به سرعت انجام شد و در حال حاضر پرونده در شعبه ٨ دادسرای ارشاد مشغول رسیدگی است.

«رویاهای خلیج‌فارس» با بلیت نیم‌بها میزبان دانشجویان

نمایش «رویاهای خلیج‌فارس» که با کارگردانی «امیر دژاکام» در مجموعه تئاترشهر درحال اجراست، از این پس با درنظرگرفتن تخفیف ویژه پنجاه‌درصد، میزبان دانشجویان می‌شود. بر اساس اعلام روابط عمومی تئاترشهر، علاقه‌مندان و دانشجویان برای تماشای این نمایش می‌توانند به جز روزهای شنبه، هر روز ساعت ۳۰/۱۹ در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به تماشای این نمایش بنشینند. این نمایش تا

۱۶ اردیبهشت ماه اجرا می‌شود.

«یوسف پیامبر» نقطه عطف مجموعه‌های قرآنی

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» توانسته رابطه‌ای جذاب و باورپذیر با مخاطبان برقرار کند، از آن به عنوان نقطه عطف مجموعه‌های قرآنی یاد کرد. عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه با اعضای ستاد برگزاری بزرگداشت استاد شهید مطهری گفت: رویکرد رسانه ملی استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و ساختارهای موجود برای تعمیق معارف و آموزه‌های دینی میان مخاطبان است و بدون تردید سنجیده‌ترین و پرهزینه‌ترین این ساختارها، مجموعه‌های تلویزیونی است.او ادامه داد: خوشبختانه مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» به خوبی توانسته با وفاداری به متن قرآن و تاریخ انبیاء، رابطه‌ای جذاب و باورپذیر با مخاطبان برقرار نماید. در واقع اوج تجربیات و بلوغ هنری کارگردان متعهد مجموعه باعث شد این سریال نقطه عطف مجموعه‌های نمایشی دینی و قرآنی باشد.

کنسرت علیرضا قربانی و گروه شیراز در کانادا

کنسرت علیرضا قربانی و گروه شیراز در تورنتوی کانادا برگزار شد و در دومین اجرا قرار است این برنامه در تالار دانشگاه مرکزی اتاوا تکرار شود. قربانی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه نخستین کنسرت ما در تورنتو با استقبال بسیار خوبی از مردم این شهر و به‌ویژه ایرانیان ساکن تورنتو مواجه شد و فضای سالن به گونه‌ای بود که ما توانستیم برنامه را با شور و گرمی خاصی اجرا کنیم. در کنسرت گروه شیراز و علیرضا قربانی، پدرام خاورزمینی، تنبک، شاهین فیاض، رباب، سعید کامجو، کمانچه-قیچک، یاشار سالک، دف، نیما رحمانی، سنتور و آراز سالک تار به اجرای برنامه می‌پردازند.

کمک سازندگان «میلیونر زاغه‌نشین» به کودکان فقیر بمبئی

سازندگان فیلم تحسین‌شده «میلیونر زاغه‌نشین» مبلغ ۵۰۰هزار پوند به کودکان فقیر بمبئی کمک انسان‌دوستانه کردند. فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» که در جوایز اسکار امسال موفق به کسب هشت‌ جایزه شد، روایت زندگی کودکان محله‌های فقیرنشین بمبئی هند است که در همین شهر فیلم‌برداری و ساخته شده است. «دنی بویل»، کارگردان انگلیسی این فیلم و چندتن از عوامل دیگر مبلغ ۵۰۰هزار پوند به کودکان فقیرنشین بمبی کمک کردند. «بویل» در این‌باره گفت: «باید اعتراف کنم، بخشی از موفقیت‌ این فیلم مدیون همین شهر است.» این کمک نقدی انسان‌دوستانه برای اجرای پروژه پنج‌ساله جهت آموزش و تحصیل کودکان فقیر بمبئی اختصاص خواهد یافت.

کشف مرکز تکثیر و توزیع غیرمجاز محصولات سینمایی

یکی از مراکز عمده تکثیر و توزیع غیرمجاز محصولات سمعی و بصری و سینمایی توسط بازرسین ستاد مبارزه با قاچاق آثار سینمایی در شرق تهران شناسایی و کشف شد. طی این اقدام چهار تیم عملیاتی با همکاری نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ با حضور در این مرکز اقدام به کشف و جمع‌آوری بیش از ۱۵هزار سی‌دی‌ و دی‌وی‌دی غیرمجاز و غیراخلاقی کردند. کشف و ضبط بیش از ۱۵۰رایتر، سه عدد چاپگر و تعداد قابل توجهی اینسرت فیلم‌های غیراخلاقی از دیگر اقداماتی است که طی این عملیات انجام گرفته شده است. پرونده افراد متخلفی که در این مرکز به هنگام رایت فیلم‌های غیرمجاز از سوی نیروهای ستاد دستگیر شده‌اند، به منظور رسیدگی، به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.