حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات مستقل و بدون ستاد

مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور گفت: محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به صورت مستقل وارد عرصه‌ انتخابات خواهد شد. علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: احمدی‌نژاد در انتخابات دوره قبل ریاست‌جمهوری به صورت مستقل از احزاب و جریان‌های سیاسی وارد عرصه انتخابات شد و در این دوره نیز همین مشی اصولی را که مبتنی بر وامدار نشدن به افراد، گروه‌ها و جریان‌ها است، دنبال خواهد کرد. البته بسیاری از گروه‌های مردمی و سیاسی اعلام کرده‌اند که قصد دارند از احمدی‌نژاد حمایت کنند که از آن استقبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری، فرصتی برای تجلی مردم‌سالاری دینی و مشارکت گسترده و پرشور مردم در تعیین سرنوشت کشور است؛ بنابراین تبدیل انتخابات به صحنه مبارزه، رقابت یا جدال سیاسی میان نامزدها برای کسب پیروزی و نیل به قدرت، یک رویه نادرست و برگرفته شده از الگوهای غربی است و اصولا چنین رویکردی را که متاثر از قدرت‌طلبی است، نمی‌پسندیم.

وی افزود: ملت ایران الگوی انتخاباتی خود را بر پایه ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی مد نظر دارد که در آن، افراد فرصت خدمت بهینه و ایثارگرانه به کشور را به دست می‌آورند و هیچ برنده یا بازنده‌ای وجود ندارد.

مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور در مورد این‌که آیا احمدی‌نژاد قصد دارد در انتخابات آتی به صورت رسمی ستاد تشکیل دهد؟ گفت: احمدی‌نژاد امروز به یک چهره‌ کاملا شناخته شده در داخل و خارج از کشور تبدیل شده است و اصولا ایشان همانند دوره قبل، اعتقادی به فعالیت‌های انتخاباتی از طریق تشکیل ستادهای رسمی ندارد. البته تبیین خدمات گسترده و بی‌نظیر دولت نهم و اقدامات انجام شده برای پیشرفت همه‌جانبه کشور با استفاده از فرصت انتخابات، یک ضرورت است.

وی گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم احمدی‌نژاد به صورت رسمی هیچ ستادی را ایجاد نکردند و ستادهای انتخاباتی مردمی در جای جای کشور به صورت داوطلبانه و خودجوش به وجود آمدند. وی ادامه داد: اخبار و گزارش‌های منتشره نشان می‌دهد که علاقه‌مندان و حامیان آقای احمدی‌نژاد از هم‌اکنون به صورت داوطلبانه وارد فعالیت‌های انتخاباتی شده‌اند.