12 گرافیست ایرانی در دوسالانه بین‌المللی پوستر فنلاند

نگاه سوم- آثار ۱۲ گرافیست ایرانی به بخش نهایی دوسالانه بین‌المللی پوستر لاهتی - فنلاند (۲۰۰۹ ) راه یافت. در این مسابقه که در بخش پوسترهای فرهنگی، اجتماعی و تجاری و پوسترهای محیط‌زیست برگزار شده، آثاری از حسین عبدالمحمدزاده، کسری عابدینی، محمد حاج‌هاشمی، محمد جمشیدی، مصطفی کلانتری، مهدی فاتحی، مهدی مهدیان، پیمان پورحسین، امیر رضایی، سعید بهداد، مهدی سعیدی و حنزله زنگنه انتخاب شده است.

این آثار توسط هنرمندان جهانی همچون پکالویری، تاپانی آرتوما، تیمو بری، اسا اجال و کاری پیپو انتخاب شده‌اند و از ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) تا ۲۷ سپتامبر (۵ مهرماه) سال ۲۰۰۹ در کنار دیگر آثار برگزیده این دوسالانه در موزه پوستر و موزه هنر لاهتی در کشور فنلاند به نمایش درمی‌آیند.

جایزه بزرگ این دوسالانه ۳هزار و ۵۰۰ یورو، جایزه نخست ۳هزار یورو، جایزه دوم‌هزار و ۷۰۰ یورو و جایزه Lauri Tarasti ۳ هزار یورو است. همچنین هیات داوران، جوایز دیگری را نیز برای طراحان برتر در نظر می‌گیرند.

هیات داوران این مسابقه ترکیبی از هنرمندانی همچون میشل باتوری، تیمو بری، ولادیمیر چایکا، برونو مونگوزی و دیوید تارتاکوور است. این دوسالانه توسط «گرافیا» - اتحادیه حرفه‌ای طراحان گرافیک فنلاند، دوستان پوستر و موزه پوستر برگزار شده و فراخوان آن در نوامبر سال ۲۰۰۸ منتشر شده است.