نکوداشت دکتر معین اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

مهر- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری مراسم نکوداشت دکتر محمد معین در زادروز این استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی خبر داد.

محمدحسن اصغرنیا ضمن اعلام این خبر گفت: این مراسم ۹ اردیبهشت‌ماه با حضور استادان زبان و ادبیات فارسی در استان گیلان برگزار خواهد شد. اصغرنیا در ادامه با اشاره به سوابق دکتر محمد معین خاطرنشان کرد: وی اولین دکترای زبان و ادبیات فارسی ایران را در سن ۲۷ سالگی از دانشگاه تهران گرفته است و در دفاعیه او استاد ملک الشعرای بهار، استاد تدین و استاد ابراهیم پورداوود حضور داشتند.

به گفته اصغرنیا، این مراسم نکوداشت روز چهارشنبه ۹ اردیبهشت بر مزار دکتر محمد معین در آستانه اشرفیه گیلان برگزار خواهد شد.

دکنر محمد معین ۹ اردیبهشت سال ۱۲۹۷ شمسی در خانواده‌ای متدین در رشت به دنیا آمد و تحصیلات دبستانی را در مدرسه اسلامی به پایان برد و پس از سپری کردن دوره متوسطه در رشت برای ادامه تحصیلات رهسپار تهران شد و با پایان بردن دوره تحصیلات تکمیلی به عنوان استاد رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران شناخته شد.

سرانجام دکتر معین در ۹ آذر ۱۳۴۵ پس از بازگشت از ترکیه کسالت پیدا کرد و گفته می‌شود که در اثر اشتباه پزشک به بیهوشی عمیق چندساله فرو رفت و روز ۱۳ تیرماه ۱۳۵۰ درگذشت.