اعتراض ابوالفضل جلیلی به توقیف چهاردهمین فیلمش

سرو - ابوالفضل جلیلی، کارگردان مطرح سینمای ایران با اعلام خبر توقیف فیلم «حافظ» نسبت به توقیف این فیلم اعتراض کرد.

جلیلی با گلایه شدید از توقیف این فیلم اظهار داشت: «فیلم حافظ به عنوان چهاردهمین فیلم من توقیف شد. وقتی از آقای اربابی می‌پرسم کسانی که به فیلم ایراد گرفتند چه کسانی هستند، می‌گوید که نمی‌توانم بگویم چه کسانی با این فیلم مشکل دارند. برای اینکه آنها پنهان هستند.»

جلیلی ادامه داد: «من به آقای اربابی گفتم، چرا باید کسی با من و فیلمم مشکل داشته باشد. من که با کسی مشکلی ندارم و ما همه برای این مملکت هستیم.»

وی افزود: «من با آقای شورجه هم صحبت کردم، چون برای ایشان احترام قائل هستم. این احترامم همدلی است و به نظرم او کارگردان باسوادی است.»

جلیلی گفت: «به آقای شورجه گفتم، اگر شما معتقدید که این فیلم باید توقیف شود، توقیفش کنید! ولی من به ایراداتی که شما به فیلم می‌گیرید معتقد نیستم.» حافظ پیش از این برنده جایزه هیات داوران جشنواره رم شده بود.

ابوالفضل جلیلی (زاده ۱۳۳۶ در ساوه) کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. فیلم‌های او، غیرتجاری هستند و معمولا به مسائل اجتماعی، به‌ویژه مسائل مربوط به نوجوانان می‌پردازند. جلیلی تاکنون جایزه‌های بین‌المللی متعددی از جمله جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز، جایزه پلنگ نقره‌ای جشنواره لوکارنو و جایزه بهترین فیلم جشنواره دوربان را به‌دست آورده است.