بهره‌برداری از 20 پروژه الکترواپتیکی در وزارت دفاع

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خطوط تولید ۲۰ پروژه مهم الکترواپتیکی در صنایع اپتیک اصفهان به بهره‌برداری رسید. به گزارش خبرگزاری مهر، شبیه‌ساز توپ ۲۳میلیمتری، سامانه شبیه‌ساز خط نشانه لیزری، سامانه میدان تیر الکترونیک، کاناپی هواپیمای F۴، F۷، T۲۷، F۱۴، نمایشگر دریایی، سانترال یکپارچه، ساکشن اورژانسی، مانیتور علایم حیاتی مغز، سامانه دیده‌بانی هوشمند و نظارت تصویری، دوربین عکسبرداری هوایی دیجیتال، سکوی مراقبت و شناسایی هوایی مجهز به فاصله یاب لیزری، از جمله پروژه‌هایی است که مورد بهره برداری قرار گرفت. در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها، سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع طی سخنانی گفت: همانگونه که در اواخر سال گذشته وعده داده بودیم در سال ۸۸ خبرهایی خوش و خیره‌کننده‌ای از صنایع دفاعی را به استحضار ملت شریف ایران خواهیم رساند که در اولین گام شاهد افتتاح ۲۰ پروژه مهم الکترواپتیکی با پیچیدگی و حساسیت ویژه ای برخوردار هستیم.

وی افزود: یکی از راهبردهای اصلی که وزارت دفاع در سال ۸۸ در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، هوشمندسازی تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح است با افتتاح این خطوط تولیدی و واگذاری محصولات آن به نیروهای مسلح، قدرت دفاع هوشمندانه نیروهای مسلح به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

وزیر دفاع گفت: پروژه هوشمندسازی علاوه بر افزایش کارآیی، دقت، سرعت عمل و تقویت بنیه دفاعی و توان بازدارندگی کشور می‌تواند نقش موثری در اصلاح الگوی مصرف نیروهای مسلح نیز ایجاد کند رویکرد مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان اولویت کاری سال ۸۸ کشور تعیین فرمودند.

سردار نجار افزود: در واقع وزارت دفاع با رویکرد هوشمندسازی علاوه بر ارتقای توان دفاعی گام بلندی در اصلاح الگوی مصرف نیروهای مسلح برداشته است.