چرا علی دایی را به نظرسنجی گذاشتید؟

سید کاظم موسوی - نماینده اردبیل

تغییرات متوالی مربیان تیم ملی چاره کار نیست و نباید سرمایه ملی یک کشور با تصمیمات نسنجیده و بی‌درنگ مسوولان تربیت‌بدنی تخریب شوند. به نظر بنده در بعضی از موارد مخصوصا در قسمت ورزش به‌جای اسطوره‌سازی اسطوره‌سوزی می‌کنند، مگر ما چند تا علی دایی و حسین رضازاده را در کشور داریم. این حرکت یک نوع خودزنی است. مگر ایشان در این ۱۳ ماه اخیر ۱۶ مورد برد نداشته و فقط با یک مورد باخت که سه مورد بازی نیز در پیش است، بر کنار شد. از دست‌اندرکاران برنامه ۹۰ مخصوصا آقای فردوسی‌پورو همکاران محترم‌شان تشکر می‌کنم، اما یک سوال دارم؛ چرا علی دایی را به نظرسنجی گذاشتید و از طریق مخابرات با حجم پیام‌های کوتاه ورزش کشور را به چالش انداختید؟ با آن احترامی که به آرای مردم ایران به‌ویژه به جوانان قائل هستیم، اما ابهامات زیادی در تعداد این پیام‌ها وجود داشت، مگر علی دایی آقای گل جهان نبود! ایشان را اخیرا جهت عضویت در کمیته جوانان جهان دعوت به همکاری نموده‌اند. جناب آقای کفاشیان بارها در نطق‌هایش فرموده است که علی دایی تیم ما را به جام جهانی ببرد یا نبرد، ما ایشان را عوض نخواهیم کرد.

من یک سوال می‌کنم از شماها؟ آیا باخت تیم ملی ایران در مقابل عربستان منشاء باخت آن علی دایی بود یا مسوولان فدراسیون یا خود علی‌آبادی؟ جناب آقای فردوسی‌پور من یک پیشنهاد می‌کنم، همکاران محترمتان و پیشکسوت و پیش‌قراول در امر ورزش جناب آقای علی‌آبادی را جهت نظرسنجی مردم عزیز ایران و به‌ویژه جوانان ورزش‌دوست به امتحان بگذارند. آن وقت می‌بینند مقصر اصلی این باخت چه کسانی هستند. جناب آقای علی‌آبادی، ما در المپیک نتوانستیم پیروزی به دست بیاوریم، شکست خوردیم، در تیم کشتی با شکست مواجه شدیم، در تیم ملی باختیم، مقصر اصلی خود حضرتعالی هستید.

علی دایی به عنوان سمبل مدیریت شایسته و پرتوان در عرصه ورزش، او که چیدمان تیم ملی را از شکل از پیش‌ساختاری نجات داده و با رویکردی واقعی ملی بودن اعضا و شایستگی آنها بنیانی نو نهاد.

همکاران محترم به‌خوبی آگاه هستند که عقاب بال و پر بسته با تمام قابلیت‌های خود هرگز توان مقابله با حریفان ولو ناچیز خود را نخواهد داشت و حقیقتا نیز باید اینگونه باشد که مردان ما در میادین ورزشی بیرون از خانه و در جهان بیگانه در صحنه‌های خطرآفرین به عنوان غرور ملی و افتخار پایان‌ناپذیر همچون ستاره‌ای مشعشع پرتوافکنی نموده و پیروز بزرگ باشند، اما در داخل خانه از خودی‌ها سیلی بخورند و به ظاهر مغلوب گردند.

صد البته که فدراسیون فوتبال کشور و آنهایی که نتوانسته‌اند فروغ او را برتابند نخواهند توانست از شایستگی او کم کنند و او همچنان بر سکوی افتخار جهانی خواهد ایستاد و همچنان نام پرآوازه ایران و ایرانی را بر سر زبان‌ها و افکار جهانی پرآوازه‌تر خواهد نمود.