دنیای اقتصاد- بیمه مرکزی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، برداشت برخی از جراید و سایت‌های خبری در خصوص دیه یکسان زن و مرد در تصادفات رانندگی را نادرست دانست و اعلام کرد: طبق قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث از تاریخ ۲۰/۶/۱۳۸۷، پوشش خسارات بدنی زن و مرد یکسان بوده و شرکت‌های بیمه موظفند نسبت به پرداخت یکسان دیه زن و مرد بدون دریافت حق بیمه اضافی اقدام نمایند. بیمه مرکزی در این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: این موضوع در جلسه مورخ ۱۴/۱۲/۱۳۸۷ به تصویب شورای‌عالی بیمه رسیده است.

به گزارش دنیای اقتصاد پس از تصویب قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث با درخواست مدیران عامل شرکت‌های بیمه، شورای عالی بیمه، مصوبه‌ای را به تصویب رساند که براساس آن شرکت‌های بیمه می‌توانستند تا تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون جدید بیمه شخص ثالث با دریافت ۸درصد حق بیمه اضافی و با پوشش بیمه مازاد سرنشین و بیمه حوادث، خسارات ناشی از تصادفات منجر به مرگ را برای زنان و مردان به طور یکسان پرداخت کنند. پس از انتشار این مصوبه، شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد طی نامه‌ای از شورای عالی بیمه خواست تا این مصوبه را لغو کند.

شورای عالی بیمه هم به منظور تامین نظر وزیر اقتصاد طی نشستی این مصوبه را کان لم‌یکن اعلام کرد. درپی این اقدام، جواد فرشباف ماهریان، رییس کل بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای مصوبه لغو دریافت ۸درصد حق بیمه اضافی را به مدیران عامل شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد.

لغو مصوبه شورای عالی بیمه در مورد حذف دریافت ۸درصد حق بیمه اضافی برای پوشش پرداخت یکسان زن و مرد این برداشت را در بین رسانه‌ها و برخی از دست‌اندرکاران صنعت بیمه ایجاد کرده بود که پرداخت یکسان خسارت زن و مرد که در قانون جدید بیمه آمده است، منتفی اعلام شده که در اطلاعیه اخیر بیمه مرکزی بر پرداخت یکسان دیه زن و مرد بدون دریافت حق بیمه اضافی تاکید شده است.