در هفتمین همایش ملی ۲ سالانه انجمن متخصصان محیط زیست ایران و چهارمین جشنواره توسعه سبز از مهندس محمد احمدی بافنده شهردار منطقه یک با اهدای لوح، تقدیر شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، دکترمجید عباسپور رییس انجمن متخصصان محیط زیست ایران با اهدای این لوح از زحمات و تلاش مهندس محمد احمدی بافنده شهردار منطقه یک در راستای توسعه پایدار با حفظ ملاحظات زیست محیطی تقدیر و برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون نمود. براساس همین گزارش، همایش انجمن متخصصان محیط زیست ایران روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه در هتل المپیک برگزار شد که واحد محیط زیست و انرژی منطقه یک پس از طی سه مرحله ممیزی داخلی، پیش ممیزی و ممیزی نهایی و دریافت گواهینامه بین‌المللی استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ در آذرماه سال جاری موفق به کسب رتبه اول در این جشنواره شد.

این گزارش می‌افزاید: نمایشگاه محیط زیست نیز در دو روز ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه در دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار و واحد محیط زیست و انرژی فعالیت‌ها واقدامات خود را با به نمایش گذاشتن بروشور و ماکت‌هایی مانند اکوپارک، دستگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر مانند آبگرمکن خورشیدی و... در معرض نمایش گذاشت.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۷۰ برنامه زیست‌محیطی در منطقه پیش‌بینی شده که می‌توان به معاینه فنی خودروهای شهرداری، استقرار مخازن ۲۰ لیتری کاغذ، حذف برخی اقلام یکبار مصرف و... در منطقه، ساماندهی مناطق با آلودگی صوتی بیش از حد مجاز، ارزیابی زیست محیطی پروژه طرح قدمگاه صالحیه، احداث نمایشگاه دائمی انرژی‌های تجدیدپذیر، اکو پارک، بازسازی بوستان‌ها و... اشاره کرد.