برگزاری غیرعلنی دادگاه پالیزدار

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: دادگاه پالیزدار غیرعلنی برگزار می‌‏شود. به گزارش ایلنا، علیرضا جمشیدی در آخرین نشست خبری خود در سال ۸۷ در مورد پرونده پالیزدار گفت: اتهامات این باند در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود؛ اتهام تهمت، افترا، نشر اکاذیب، سرقت و خروج اسناد محرمانه از نهادهای دولتی که در صلاحیت دادگاه کیفری عمومی است. وی در بیان دسته دوم اتهامات نیز گفت: دسته دوم اتهامات امنیتی است که دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به آن را دارد و دسته سوم که مربوط به دو نفر از نمایندگان مجلس است در صلاحیت دادگاه کیفری استان است که به همین دلیل رییس قوه قضائیه طی ابلاغی دادگاهی که صلاحیت رسیدگی به جرم بالاتر را دارد مشخص و به همین دلیل طی‌ ابلاغی به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان این شعبه را موظف به رسیدگی به همه اتهامات کردند.

وی ادامه داد: رییس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان که رسیدگی به این پرونده را از ۱۷ اسفند ماه آغاز خواهد کرد، اعلام کرده به صورت مرتب و هر روز جلسه را به صورت غیرعلنی ادامه خواهد داد. سخنگوی قوه قضائیه افزود: برگزاری علنی یا غیرعلنی بودن جلسه به نظر قاضی پرونده بستگی دارد و قاضی پرونده تشخیص داده که این پرونده به صورت غیرعلنی برگزار شود.

جمشیدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «پورمحمدی در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که چندین مورد از گزارش‌های پالیزدار درست بوده و در بعضی دیگر اغراق کرده است، آیا قوه قضائیه می‌خواهد آن موارد را هم که پالیزدار نام برده عدالت کامل را اجرایی نماید»، گفت: نمی‌دانم که رییس سازمان بازرسی کل کشور بر چه اساس و بر چه اطلاعاتی این مطالب را بیان کرده است. اگر سخنان پورمحمدی درست باشد این مطالب در دادگاه حتما مطرح خواهد شد. سخنگوی قوه قضائیه درباره دانشجویان دستگیرشده در دانشگاه امیرکبیر گفت: تا این هفته افرادی که در حدود ۱۳ نفر هستند و بازداشت شده بودند همگی به جز یک نفر که برای وی قرار کفالت صادر شده آزاد شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: چند نفر از دانشجویان نیز در روزهای پیش از آن دستگیر شدند که هنوز در بازداشت به سر برده و اتهام آنها اخلال، بی‌نظمی و اغتشاش و برخورد با ماموران نیروی انتظامی است.جمشیدی در مورد آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان مراسم بازرگان اظهار کرد: در حاشیه این مراسم هفت نفر بازداشت شدند که عمدتا اتهام آنها اخلال در نظم عمومی و درگیری با نیروی انتظامی بوده که در همان اوایل دستگیری برای دو نفر از آنها قرار وثیقه صادر شده و پنج نفر دیگر همچنان در بازداشت هستند. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «آیا تقاضای عفو اشرف کلهری که محکوم به سنگسار شده بود از کمیسیون عفو رد شده است؟» گفت: هنوز تقاضای عفو آن رد نشده و در کمیسیون عفو در حال بررسی است.