همایش بزرگ حمایت از فلسطین درتهران

لاریجانی: مبنای فکری ایران در مساله فلسطین مبنای دموکراتیکی است که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است. رویداد

سمینار «فاجعه انسانی در غزه و مسوولیت مشترک ما» برگزار شد

رییس مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف و برنامه‌های کنفرانس بین‌المللی «حمایت از فلسطین مظهر مقاومت غزه قربانی جنایت» پرداخت.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رییس مجلس اظهار کرد: مساله فلسطین مساله‌ چند بعدی است و جنبه‌های مختلفی از جمله انسانی، عربی، اسلامی دارد. وی ادامه داد: اکنون در صحنه جهانی و منطقه‌ای نسبت به موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی حساسیت‌های زیادی وجود دارد، همچنین برای بازسازی غزه و حل مساله فلسطین تلاش‌هایی می‌شود. رییس مجلس، با بیان این‌که این کنفرانس در چنین فضایی در حال برگزاری است و نگاه اصلی این کنفرانس تبیین موضوع فلسطین و ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی است، گفت: در حال حاضر آرای مختلفی در صحنه منطقه‌ای مطرح است، ضمن آنکه دو نظر و نگاه وجود دارد که برخی به مساله، نگاه تاکتیکی دارند و برخی نگاه‌ها هم به واقعیت‌ها نزدیک‌تر است.

لاریجانی تاکید کرد: اکنون دو موضوع اصلی در مساله فلسطین مطرح است یکی وضعیت فعلی غزه و شرایط نسبتا فوری آن و کمک‌رسانی به آنها و موضوع دوم جلوگیری از ماجراجویی جدید صهیونیست‌ها است.

وی نحوه حمایت از حقوق ملت فلسطین را از دیگر موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: مبنای فکری ایران در این مساله مبنای دموکراتیکی است که قبلا توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و بار دیگر در این کنفرانس مطرح خواهد شد. حجت‌الاسلام و المسلمین محتشمی‌پور نیز در حاشیه‌ سمینار «فاجعه انسانی در غزه و مسوولیت مشترک ما» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مظهر مقاومت، غزه، قربانی جنایت دارای سه کمیسیون است که کمیسیون حقوقی به ریاست آیت‌الله دری نجف‌آبادی به بررسی ابعاد جنایات اسراییل در طول سال‌های مختلف به ویژه در غزه می‌پردازد و حدود ۵۰ نفر از حقوقدان‌های بین‌المللی برجسته به این کنفرانس در تهران دعوت شده‌اند.

محتشمی‌پور با تاکید بر این‌که در کشورهای مختلف دنیا حقوقدانان و وکلای مدافع بشر اقداماتی مشابه انجام داده‌اند، افزود: اما هیچ‌کدام از آنها دارای پشتوانه‌ قوی و بین‌المللی نبوده، اما این حرکت در تهران بین‌المللی است و ما می‌توانیم حلقه‌ مفقوده را به هم مرتبط کنیم تا در آینده‌ نزدیک به نتیجه برسیم.