ایسنا‌- موزه‌های هنرهای تجسمی معاصر بانک «پاسارگاد» با نمایش بیش از ۱۵۰ اثر از هنرمندان برجسته‌ این حوزه شامگاه دوشنبه - ۱۲ اسفند ماه- در طبقه‌ سوم موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش یافت.

در این مراسم، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به برنامه‌های این مجموعه مالی اعتباری در حوزه‌های مختلف‌، بیان کرد: بانک «پاسارگاد» وظیفه ارتقای فرهنگ و هنر را از زمان تاسیس در برنامه‌ کاری خود قرار داده است و در این راستا ارتقای ایده «اقتصاد هنر» را پیگیری می‌کند. چه بسا که سال گذشته در حراجی کریستی توانستیم پیام‌آور قدمت و باز‌سازی هنر ایران باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم‌، آیدین آغداشلو، هنرمند نقاش - به اهمیت موضوع حمایت از هنر و هنرمندان اشاره کرد و گفت: حمایت از هنر و هنرمند سابقه طولانی در طول تاریخ دارد، اما این حمایت‌ها در قرن اخیر شکل پیچیده‌ای به خود گرفته است، زیرا روند خرید و فروش، شکل نمایشگاهی، تاثیر اقتصاد در هنر و....به پیچیده‌تر شدن نوع حمایت‌ها تاثیر گذاشته است.او اضافه کرد: برپایی این موزه به نوعی نقصان‌های حمایتی گذشته را جبران می‌کند. این موزه با جمع‌آوری آثار تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر و مدرن ۱۰۰ سال اخیر کشور در کنار هم تاثیر اجتماعی فراتری دارد، زیرا فاصله مخاطبان با آثار مدرن زیاد است و هنر مدرن هنوز در کشور برای عموم رمزگشایی نشده است.او افتتاح این موزه را گامی موثر در روند رشد هنر مدرن در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: این موزه هنر مدرن ایران را به نمایش می‌گذارد تا جایگاه هنر مدرن را از این مسیر تثبیت کند و به گسترش فرهنگی کشور کمک نماید. از این رو شاید بخشی از جفایی که به هنرمندان شده، در این راه جبران شود. علیرضا ملکیان، معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد نیز در این مراسم، عنوان کرد: اقدام بخش خصوصی برای بهبود جریان اقتصاد هنر بسیار ارزشمند است و می‌تواند در سال‌های متمادی به جهش اقتصاد هنر کمک کند. در لایحه بودجه، دستگاه دولتی موظف به حمایت از هنر و هنرمند شده‌ است، اما این روند با مشکل روبه‌رو بوده است. او تصریح کرد: وقتی یک بانک خصوصی در این راه گام بر می‌دارد، نشان دهنده آن است که رابطه اقتصاد و هنر در حال شکل‌گیری است و وزارت ارشاد نیز در این راه به بخش خصوصی کمک خواهد کرد. در مراسم افتتاح موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد، حجت الاسلام حسن ملک محمدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و هنرمندانی همچون احمد اسفندیاری، آیدین آغداشلو، بهروز دارش‌، حمید عجمی، حبیب‌الله آیت‌اللهی‌، غلامرضا نامی، نگار اسکندرفر و جمعی از گالری‌داران حضور داشتند.