رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از تخریب‌های صورت گرفته علیه شخصیت‌های نظام، درباره هشدارهای مکررش درباره سلامت انتخابات گفت: حوادث سال ۱۳۸۴ در هشدارهای من بی‌‏تاثیر نیست؛ چون دیدم کسانی که خود را قیم مردم می‌دانند، در انتخابات دخالت کردند و من هم به خاطر مصالح انقلاب آنها را به خداوند واگذارکردم و در بیانیه‌ام گفتم که خدا می‌داند چگونه عمل کند که آسیبی به مردم نرسد و مقصران آسیب ببینند. آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد حکم شرعی تخریب شخصیت‌ها گفت: تخریب در آستانه انتخابات در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد. بعضی‌‏ها خیلی عوامانه، رک و صریح تخریب می‌کنند و بعضی‌ها نیز پیچیده عمل می‌کنند و رقیب را از اعتبار می‌اندازند. این شیوه مذموم یکی از آسیب‌های انتخابات و دموکراسی است.

وی افزود: دیدن این شیوه در جاهایی که تعهدات اخلاقی و دینی ندارند، عجیب نیست. ولی برای کشور ما که مسلمان هستیم و انقلاب ما به خاطر اسلام بود و حداقل خیلی‌ها به ظاهر ادعای تعهد و اخلاق می‌کنند، انتظار نداریم کسانی مرتکب این گناه کبیره شوند و این‌گونه تخریب‌ها واقعا گناه بزرگی است. رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از لحاظ شخصی اگر انسانی به کسی اتهام بزند، بین خود و خدا گناه بزرگی را مرتکب شده است و تا زمانی که شخصی که حقش ضایع شده، حیثیت‌اش اعاده نشود، خداوند نمی‌بخشد.

وی عفو خداوند در حق‌الله را از حقوق دیگران آسانتر دانست و گفت: حقوق دیگران باید توسط افراد بخشیده شود؛ زیرا این عمل گناه بسیار بزرگی است، همانگونه که غیبت در قرآن مورد نکوهش قرار گرفته و تشبیه به خوردن گوشت مرده شده است و واقعا قرآن تعبیرات بسیار تندی در مذمت غیبت دارد و اگر در مقیاس اجتماعی نگاه کنیم و آثار سیاسی‌اش را مدنظر قرار دهیم که شخص مفیدی را از اعتبار ‌‏بیاندازند و مردم از آن شخص مأیوس شوند و به جای آن یک شخص ناقص را بیاورند که آثارش جامعه را تحت تاثیرات منفی قرار می‌دهد، این کار گناهی بسیار بزرگتر از غیبت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه درست نیست که کسی براساس منافع شخصی و باندی حرفی را بزند و آبروی جریان، حزب و فردی را ببرد تا در رقابت موثر باشد، اظهار کرد: این کار (تخریب شخصیت‌ها) از لحاظ دینی بدترین کار است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: انتظار ما این بود که در جامعه اسلامی شاهد این سیئه اخلاقی نباشیم که بزرگترین آسیب انقلاب اسلامی است. در قانون انتخابات هم تخریب ممنوع است.

وی با بیان اینکه راه درست در رقابت این است که هر کسی امتیازات خودش را بگوید، گفت: برخی افراد خیلی بی‌بند و بار شدند و حرف‌های گمراه‌کننده زده و آبروی افراد و خودشان را می‌برند. چون این حرکات متقابل است و افراد مقابل انتقام می‌گیرند. در آن صورت جامعه پوچ می‌شود و به هیچ چیز اعتماد نمی‌کند. چون همبستگی اجتماعی از اعتماد افراد به یکدیگر شروع می‌شود. رییس مجلس خبرگان رهبری بی‌تقوایی ‌در تخریب‌ها را یکی از خطراتی دانست که کشور و انقلاب را تهدید می‌کند و به گفته وی، از حد مجاز هم

عبور کرده است.