تعداد تماشاگران سینما نیم میلیون نفر بیشتر شد

مهر- تعداد تماشاگران سینماهای تهران در ۱۱ ماه سال ۱۳۸۷ نسبت به سال گذشته نیم میلیون نفر بیشتر بود، اما در مقایسه با سال ۸۵ دویست هزار نفر کاهش داشته است.

تعداد تماشاگران سینما در دی ماه امسال نسبت به دو سال قبل کاهش داشته و این در حالی است که در بهمن‌ماه شاهد افزایش تعداد تماشاگران نسبت به سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ بوده‌ایم.

۳۵۸.۸۰۹ تماشاگر در دی ماه امسال در سالن‌های نمایش حاضر شدند. پارسال این رقم ۴۳۸.۲۸۸ بود و سال ۱۳۸۵ نیز ۵۴۷.۱۹۴ بیننده به تماشای فیلم‌های سینمایی نشستند. بر این اساس امسال نسبت به سال قبل ۷۹هزار نفر تماشاگر کمتر به سینما رفتند و در مقایسه با سال ۱۳۸۵ حدود ۲۰۰‌هزار تماشاگر کمتر در سالن‌ها حاضر شدند.وضعیت استقبال تماشاگران از فیلم‌های روی پرده در بهمن‌ماه بهتر از دو سال قبل بود. بهمن ماه امسال ۳۹۶.۳۳۹ تماشاگر به سینما رفتند که در سال ۱۳۸۶ این رقم به ۳۳۷.۱۹۴ و در سال ۱۳۸۵ به ۲۱۳.۹۱۶ رسیده بود. در سال ۱۳۸۵ پنج روز به دلیل مراسم عزاداری، سینماها تعطیل بود و به همین دلیل تعداد تماشاگران به ۲۱۳‌هزار نفر رسید. در نگاه کلی، در ۱۱ ماه امسال ۶.۹۰۳.۵۱۷ نفر به سینما رفتند که با افزایش ۵۵۰‌هزار نفری نسبت به سال ۱۳۸۶ مواجه هستیم. سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه ۶.۳۵۰.۸۸۱‌نفر در سالن‌های سینما حاضر شدند، اما در مقایسه با سال ۱۳۸۵ کاهش ۷۱۰‌هزار نفری تماشاگر مشاهده می‌شود. تعداد تماشاگران سینما در سال ۱۳۸۵ رقمی در حدود ۷.۶۱۴.۴۵۸ بود.