معاون روابط کار وزارت کار از کاهش ۹‌درصدی رشد حوادث ناشی از کار منجر به فوت و به همین میزان کاهش حوادث ناشی از کار در ۱۰ ماهه اخیر امسال خبر داد. به گزارش ایسنا، ابراهیم نظری جلالی در اولین گردهمایی اعضای انجمن‌های صنفی کارگری مسوولان ایمنی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در سخنانی با تاکید بر صیانت از نیروی کار و رعایت موارد ایمنی در کارگاه‌های کشور گفت: بیش از ۷۰‌درصد حوادث ناشی از کار در ارتباط با مدیریت کارگاه‌ها است که بخشی از آن نیز مربوط به تامین نشدن امکانات ایمنی واحدها است.

وی ادامه داد: به عبارتی حداکثر ۳۰‌درصد حوادث ناشی از کار مربوط به عملیات ایمنی و رعایت نکردن موارد ایمنی توسط کارگر یا به طور کلی سهل‌انگاری کارگر است.

نظری جلالی در ادامه در مورد حوادث ناشی از کار منجر به فوت عنوان کرد: رشد حوادث ناشی از کار منجر به فوت در سال‌های ۸۰ تا ۸۴ به طور متوسط ۱۳‌درصد بود که رشد و شدت حوادث منجر به فوت در حال حاضر حدود ۹‌درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد حوادث ناشی از کار ۱۰ ماهه اخیر هم از هفت‌هزار و ۷۸۰ حادثه به هشت‌هزار و ۷۰ حادثه کاهش یافته که کاهش ۹‌درصدی را نشان می‌دهد.

وی درباره‌ حوادث ناشی از کار خاطرنشان کرد: رشد حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان که حدود ۳۰درصد حوادث ناشی از کار را شامل می‌شود از همه‌ بخش‌ها بیشتر است.