تاسیس مدرسه سینمایی «آکیرا کوروساوا» در کالیفرنیا

نگاه سوم- به مناسبت سالگرد ۹۹ سالگی «آکیرا کوروساوا» یک مدرسه سینمایی هنرهای دیجیتال، در یادبود این فیلم‌ساز مطرح آسیایی توسط دانشگاه «آنهیم»، در ایالت کالیفرنیا تاسیس می‌شود. ۲۳ مارس ( ۵ فروردین ) جشن ۹۹ سالگی کوروساوا، فیلم‌ساز فقید سینمای ژاپن برگزار خواهد شد.

بنا به اعلام مووی وب، بهار سال آینده همزمان با جشن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن،‌ مراسم بزرگداشت کوروساوا در سطح بین‌المللی برپا خواهد شد.

از آنجا که کوروساوا، همواره توسط بزرگان سینمای جهان از جمله «جورج لوکاس»، «استیون اسپیلبرگ»، «مارتین اسکورسیزی» و «فرانسیس فورد کاپولا» مورد تقدیر قرار گرفته است، انتظار می‌رود، سینماگران مطرح بین‌المللی مخصوصا از ژاپن و آمریکا در این مراسم حضور داشته باشند.

۱۱ سال از مرگ آکیرا کوروساوا، سینماگر نامدار ژاپنی می‌گذرد؛ سینماگری خلاق، صاحب سبک و کمالگرا. کارگردانی با دغدغه‌های عمیق انسانی که در آثارش گاه به زبان تمثیل و گاه به صراحت بیان شده‌اند؛ کارگردانی که برای فیلم برداری صحنه‌ای در شرایط آب و هوایی مورد نظرش، روزها و روزها صبر می‌کرد و گاه تمامی دست‌اندرکاران فیلم‌هایش را وامی داشت برای گوش دادن به موومانی از یک سمفونی بتهوون که به عقیده او شنیدن آن برای بهتر ساخته شدن فیلم ضروری بود، بی چون و چرا سر صحنه حاضر شوند.