پس از ارائه نامه محمود احمدی‌‏نژاد به علی لاریجانی مبنی بر باز پس‌‏گیری لایحه هدفمند کردن یارانه‌‏ها، غلامرضا مصباحی‌مقدم، رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی، آخرین مصوبات این کمیسیون را به عنوان چهارمین گزارش مکتوب کمیسیون ویژه، تقدیم رییس مجلس کرد. محمدرضا خباز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی، در گفت‌‏وگو با ایلنا، با اعلام این خبر افزود: البته آقای مصباحی‌مقدم به عنوان رییس کمیسیون اقتصادی، گزارش شان را به رییس مجلس در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی نیز قرائت کردند.

به گفته وی در این گزارش، دهک‌های مشمول دریافت نقدی یارانه‌ها را به پنج دهک اول جامعه تقسیم کرده‌‏اند که از محل درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها، ۵۰‌درصد سهم خانوارها، ۳۰‌درصد سهم تولید و صنعت و ۲۰‌درصد سهم دولت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ادامه داد: بر اساس مصوبات نهایی کمیسیون ویژه، بنزین لیتری ۳۵۰‌تومان، گازوئیل با کارت هوشمند برای حمل و نقل لیتری ۱۰۰‌تومان، گازوئیل برای نیروگاه‌ها لیتری ۱۲۰‌تومان، گاز برای نیروگاه‌ها مترمکعبی ۱۲۰‌تومان، نفت سفید و گاز مایع لیتری ۸۰‌تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی قیمت سی‌ان‌جی خودروهای شخصی و عمومی را بنا به مصوبه کمیسیون ویژه، معادل ۵۵‌درصد قیمت بنزین داخلی اعلام و تصریح کرد: گاز واحدهای صنعتی و واحدهای صنایع تبدیلی، انواع کسب و خدمات، پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تقویت فشار مترمکعبی ۸۰‌تومان، خوراک گاز واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی مترمکعبی حداکثر ۶۵‌درصد قیمت سبد صادراتی و گاز ساختمان‌های عمومی، دولتی و اداری مترمکعبی ۲۰۰‌تومان، قیمت هر کیلووات برق خانگی نیز ۵۵‌تومان پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه این ارقام به عنوان پیشنهادهای کمیسیون ویژه در صحن علنی مجلس هنگام بررسی لایحه بودجه ۸۸ ارائه و بررسی خواهد شد، ادامه داد: البته پیشنهادهای دیگری نیز از سوی دیگر کمیسیون‌‏ها به صحن علنی ارائه شده است، اما تصمیم نهایی راجع به این ارقام در صحن علنی مجلس و با آرای نمایندگان اخذ خواهد شد.