ذخیره‌سازی 4‌هزار تن میوه برای نوروز

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: ‌۴‌هزار تن سیب و مرکبات برای خرید نوروزی شهروندان ذخیره‌سازی شده است.

مهندس حسین صفایی با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه ‌این اقدام با همکاری وزارت بازرگانی انجام شده اظهار داشت: ‌این میوه‌ها همگی محصولات داخلی و درجه یک هستند و از نیمه اسفند ماه در بازارها عرضه خواهند شد.

وی افزود: این میوه‌ها در دو نوع بسته‌بندی ۱۰ کیلوگرمی شامل پرتقال ۱۸۰ گرمی و سیب ۱۶۰ گرمی و همچنین به صورت خرده‌فروشی عرضه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان میادین میزان ذخیره امسال را دو برابر سال گذشته اعلام کرد و بیان داشت:‌ در کنار ۴‌هزار تن ذخیره میوه نوروزی، ‌ظرفیت روزانه میوه میادین نیز به بازارها تزریق خواهد شد.

صفایی گفت: در صورت افزایش تقاضا، امکان افزایش میزان میوه ذخیره شده نیز وجود دارد و به دلیل تولید خوب میوه زمستانی در کشور، با کمبود میوه در ایام نوروز مواجه نخواهیم شد.

وی همچنین از در نظر گرفتن ۵ بازار برای فروش عمده میوه نوروزی در شهر تهران خبر داد و بیان داشت:‌ بازار کلیمی شیرازی و بستان در جنوب، ‌بازار خلیج‌فارس در جنوب غربی،‌ بازار پیروزی در شرق و بازار چیتگر در شما‌ل‌غربی تهران با پراکندگی مناسب غیر از خرده‌فروشی برای استفاده شهروندان، ‌فروش عمده میوه جهت عرضه به دیگر فروشندگان میوه پایتخت را نیز انجام خواهند داد. صفایی خاطرنشان کرد: میزان میوه‌ای که در این بازارها و برای فروش عمده عرضه خواهد شد، غیر از ۴‌هزار تن میوه ذخیره شده برای عرضه در دیگر میادین سازمان است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: ساعات کار میادین و بازارهای محله‌ای این سازمان به مناسبت فرارسیدن روزهای پایانی سال از اول اسفند افزایش یافته و تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.

حسین صفایی با بیان این مطلب و با اشاره به افزایش تقاضای شهروندان در روزهای پایانی سال اظهار داشت : ‌میادین و بازارهای میوه وتره‌بار از اول تا ۲۳ اسفند در روزهای عادی از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۴:۳۰ تا ۱۹:۳۰ و در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۸ الی۱۳ فعال خواهند بود.

وی افزود: ساعات کار میادین از ۲۴ تا ۲۸ اسفند صبح‌ها نیز بر همین منوال بوده و بعدازظهرها از ساعت ۱۴ تا ۲۰:۳۰ به شهروندان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

صفایی ادامه داد :‌میادین و بازارهای تابع در تاریخ ۲۹ اسفند به طور یکسره از ساعت ۸ الی ۲۱ و در۳۰ اسفند نیز به طور یکسره از ساعت۷:۳۰ تا ۲۱ فعال است.

مدیرعامل سازمان میادین، ‌بازارهای این سازمان را در دو روز اول فروردین تعطیل اعلام کرد و بیان داشت: در روزهای سوم و چهارم فروردین نیز میادین و بازارها به صورت نیمروز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ فعال خواهند بود.

وی در مورد ساعت کار میادین در روزهای ۵ تا ۱۱ فروردین نیز اظهار داشت: بازارها در این مدت در روزهای عادی از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۳ و ۱۴:۳۰ تا ۱۷ فعالیت خواهند داشت، روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز از ساعت ۸ الی ۱۳ دایر خواهند بود.

صفایی بازارها و میادین را در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه تعطیل خواند و افزود: بازارها و میادین شهرداری از ۱۴ فروردین تا پایان ماه نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۴:۳۰ تا۱۹:۳۰ و جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۸ الی ۱۳ در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی فعال خواهند بود.