آمریکا مذاکره با ایران را به بعد از انتخابات تهران موکول نکند

رییس‌جمهور سوریه با بیان اینکه تنها گزینه پیش‌روی آمریکا و اروپا تعامل مستقیم با ایران است، پیش‌قدمی غرب برای مذاکره با تهران را خواستار شد. به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از گاردین، بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با این روزنامه انگلیسی گفت که آمریکا و اروپا باید با تهران وارد تعامل شوند و امیدهای واهی که از روزنه آن به تغییر مواضع ایران بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور چشم دوخته‌اند را کنار بگذارند.

وی در این‌باره گفت: این مساله‌ای ایرانی است و در این کشور درباره مسائل اصلی ملی اتحاد وجود دارد؛ این حرف‌ها را فراموش کنید. در حالی‌که برخی گزارش‌ها از احتمال معلق ماندن تصمیم باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر می‌دهد، اسد در ادامه سخنان خود تاکید کرد: به اوباما و اروپایی‌ها می‌گویم که وقت خود را با چنین موضع‌گیری تلف نکنید. با ایران وارد مذاکره شوید؛ تنها گزینه پیش‌رو، تعامل مستقیم‌(با ایران) است.

بر مبنای برخی گزارش‌ها، مقام‌های رژیم‌صهیونیستی و آمریکایی پیشبرد روابط دمشق و واشنگتن را به قطع روابط سوریه و ایران مشروط کرده‌اند، گاردین نوشت: در سخنان اسد کوچک‌ترین نشانه‌ای از تمایل برای کاهش سطح مناسبات با تهران مشاهده نشد. رییس‌جمهور سوریه با استقبال از حرکت رییس‌جمهور آمریکا به‌سوی گفت‌وگو، گفت که تمایل دارد تا شاهد برقراری روابط کامل دیپلماتیک باشد.