محمد البرادعی تاکید کرد: برای حل مساله‌ هسته‌‌ای ایران همچنان فرصت استفاده از دیپلماسی وجود دارد و فشار بر ایران موضوع را حل نخواهد کرد. وی در عین حال تصریح کرد که در ملاقات با مقام معظم رهبری کاملا «تحت تاثیر» شخصیت ایشان قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در پاریس گفت که ایران تعداد قابل توجهی سانتریفوژ را با آن سرعتی که می‌توانسته نصب نکرده است. وی گفت: آن‌ها واقعا سانتریفوژها را افزایش نداده‌اند و این چیز خوبی است. البرادعی که در یکی از اتاق‌های فکر در پاریس سخنرانی می‌کرد، افزود: «ارزیابی ما این است که این یک تصمیم سیاسی است.» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: قرار بود نطنز ۵۰‌هزار سانتریفوژ داشته باشد. اکنون آن‌ها ۵۰۰۰ سانتریفوژ دارند. با وجود تداوم همکاری‌های ایران با آژانس این دیپلمات مصری میزان همکاری ایران را کافی ندانست و از این امر ابراز ناخرسندی کرد. البرادعی بدون اشاره به این که آژانس هیچ‌گونه سندی برای مطالعات ادعایی در اختیار ایران قرار نداده، گفت: ایران در حال حاضر هیچ‌گونه دسترسی یا توضیحی را در رابطه با آن مطالعات ادعایی یا بعد احتمالی نظامی در کل ارائه نداده است.

وی در عین حال هرگونه نگرانی در خصوص سلاح ‌هسته‌ای در ایران را بی‌اهمیت دانست و گفت: آنها احتمالا حدود یک سال آینده اورانیوم کم غنی شده کافی دارند که اگر به اورانیوم بسیار غنی شده تبدیل شود و اگر آنها دانش تسلیحاتی کردن آن و پرتاب آن را داشته باشند، بتوانند یک سلاح هسته‌ای داشته باشند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که کاملا «تحت تاثیر» شخصیت حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای در ایران قرار گرفته و افزود که مقام معظم رهبری «تمامی جزئیات» برنامه‌ هسته‌ را دنبال و «به شکلی استراتژیک» صحبت می‌کنند. بنا بر گزارش شبکه‌ خبری بلومبرگ، البرادعی گفت: آنها (ایران) فکر می‌کنند قدرتمند‌ترین کشور منطقه هستند و می‌خواهند این گونه به رسمیت شناخته شوند. وی ادامه داد: اگر دین و فن آوری را داشته باشید، قدرت،‌ نفوذ و حفاظ خواهید داشت.