اصولگرایان به دنبال فردی توانمندتر از احمدی‌نژاد

دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب‌الله در مورد جدی‌‏تر‌‏ شدن طرح عبوراز احمدی‌نژاد در میان اصولگرایان، گفت: به هر حال اصولگرایان به دنبال کسی هستند که توانمندتر از آقای احمدی‌نژاد بتواند این تفکر را نمایندگی‌ کند. بنابراین آنها خود را محدود به ایشان نکردند و به دنبال افرادی هستند که با قدرت بیشتر و با نقاط ضعف کمتری بتواند نمایندگی کل جریان اصولگرایان را داشته باشد. حسین کنعانی مقدم در‌‏گفت‌‏و‌‏گو با ایلنا، در مورد دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری با احمدی‌نژاد و اخباری که در مورد این دیدار منتشر شده است، اظهار کرد: آقای احمدی‌نژاد بارها اعلام کرده‌‏اند که توجهی به احزاب ندارند و در این راستا هم اقدامات دولت نوعی بی‌تفاوتی نسبت به احزاب بوده است که بازتاب وسیعی در میان احزاب و گروه‌‏ها داشته است.

وی با تاکیدبر اینکه در بین احزاب اصولگرا این تصور وجود دارد که رییس‌جمهور فعلی برای دوره آینده نیاز به احزاب و تشکل‌‏های سیاسی ندارد، ‌‏خاطرنشان ‏کرد: نتیجه این تصور این است که ایشان به تنهایی می‌‏توانند در انتخابات آینده برنده شوند واین مسائل باعث شده است که نگاه اصولگرایان به آقای احمدی‌نژاد به نوعی باشد که ایشان را نماینده اصولگرایان نمی‌‏دانند، که این نگاه را هم در مجلس و هم در بین احزاب و گروه‌‏ها شاهد هستیم که نمونه‌‏ آن‌‏ در ‌‏مجلس، تشکیل فراکسیون‌های جدید است و نشان‌دهنده آن است که گروهی از نمایندگان مجلس حساب خود را از آقای احمدی‌نژاد جدا کردند.

وی با تاکیدبر اینکه احمدی‌نژاد معتقداست مردم از وی حمایت خواهند کرد از این رو نیاز به پشتیبانی احزاب ندارد، خاطرنشان کرد: ممکن است این تفکر زمانی تحقق یابد، اما ساختارهای توسعه مدنی و نهادهای مدنی نشان داده است که این نهادها یعنی احزاب می‌‏توانند افکار عمومی را مهندسی سیاسی کنند و در جهات مختلف سمت و سو دهند.

دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب‌الله با تاکیدبر اینکه این مساله ریسک بزرگی برای آقای احمدی‌نژاد است، تصریح کرد: احزاب و تشکل‌‏های سیاسی‌‏ از این مساله نگران‌اند؛ چراکه سبب تعدد کاندیدا‌‏ در جبهه اصولگرا می‌‏شود و با ریزش آرایی که به وجود خواهد آمد جناح مقابل اصولگرایان، در انتخابات پیروز خواهد شد.