افزایش تدابیر امنیتی برای خاتمی

عضو جبهه اصلاحات از نهادهای امنیتی و قضایی و نهادهای مسوول خواست که به وظیفه خود عمل کنند و با بالا بردن حساسیت‌ها از جان سیدمحمد خاتمی در برابر تهدیدها محفاظت بیشتری انجام بدهند. مرتضی حاجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری جمهوریت در مورد مقایسه خاتمی سال ۸۷ با خاتمی سال ۷۶ گفت: خاتمی همان خاتمی است. این افراد هستند که باید شناخت و قضاوت خود از اصلاحات و از شخص خاتمی را با ایشان تطبیق بدهند. خاتمی دیدگاه‌های خود را با عنوان «اصول موضوعه اصلاحات» و «دیروز، امروز و فردای کشور از منظر اصلاحات» بیان کرده است. خاتمی با همین خصوصیاتی که دارد مورد اقبال مردم است و ۲۲ خرداد ۸۸ بی شک تکرار ۲ خرداد ۷۶ خواهد بود. وی در پاسخ به انتقادات برخی از هواداران دیروز خاتمی نسبت به عملکرد وی در دوران ۸ سال ریاست‌جمهوری تاکید کرد: حفظ موجودیت نظام و پرهیز از درگیر شدن جمهوری اسلامی، دوام و بقای نظام و حفظ انسجام و اعتماد ملی درجه اول اهمیت را در برنامه‌های آقای خاتمی دارند و ایشان با توجه به این ملاحظات، بر پا فشاری بر هر خواسته‌ای که به اولویت اول ایشان ضربه وارد کند، صرف نظر کرده و می‌کند. ممکن است هر فردی تصویری خود خواسته از خاتمی ساخته باشد و بخواهد آن را بر خاتمی تطبیق دهد، اما خاتمی نظر خود را در حوزه‌های مختلف نظام و از جمله احترام به قانون اساسی به روشنی بیان کرده است و با توجه به این ملاحظات و ویژگی‌ها باید از او انتظار داشت. گاهی اوقات برای رسیدن به ۷۰درصد از خواسته‌ها می‌توان از ۳۰درصد آن صرف نظر کرد، اینکه تعدادی از هواداران خاتمی اکنون به ایشان نقد دارند مهم است، اما به هر حال ممکن است عکس این مساله هم درست باشد. چرا که بسیاری نیز که پیشتر در صف منتقدین خاتمی بودند، امروز به دعوت‌کنندگان از وی پیوسته‌اند. این ریزش و رویش‌ها طبیعی است. حاجی به طور یقین تخریب خاتمی را یکی از چالش‌های مهم وی در جریان انتخابات دانسته و گفت: تخریب شخصیت خاتمی در سال ۷۶ که مردم شناخت دقیقی از وی نداشتند، کارساز نبود. امروز هم با شناختی که مردم از خاتمی دارند، تخریب‌ها علیه وی نتیجه‌ای نخواهد داشت و تنها یک بد اخلاقی ماندگار را برای یک گروه بی نام و نشان و غیر رسمی به جای خواهد گذاشت.

به گفته این عضو جبهه اصلاحات از جمله چالش‌هایی که ستاد انتخاباتی خاتمی با آن می‌تواند مواجه شود، تبلیغات یکسویه و سوء استفاده از امکانات دولتی به نفع یک کاندیدای خاص است.

وزیر دولت اصلاحات در زمینه سرمقاله یکی از روزنامه‌ها و تهدید به ترور آقای خاتمی تاکید کرد: این نوع سخنان برای منصرف کردن خاتمی از کاندیداتوری و ترساندن مردم از شرکت در انتخابات است. البته اگر ناامنی در جامعه پدید آید این ناامنی دامن‌گیر همه خواهد شد و دیگران نیز از آن بی نصیب نخواهند ماند.