مقاله‌های تازه‌ «اسلامی‌ ندوشن» در انتظار مجوز چاپ

نگاه سوم- محمدعلی اسلامی ‌ندوشن از گردآوری و انتشار مجموعه‌ مقاله‌های تازه‌ سال‌های اخیرش خبر داد. به گفته این نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت، مقاله‌های یادشده که تعدادشان به ۱۵ عنوان می‌رسد، اغلب در سال‌های اخیر با موضوع‌های اجتماعی و فرهنگی نوشته شده و بعضا در برخی روزنامه‌ها و نشریه‌ها مثل «اطلاعات» و «هستی» منتشر شده‌اند. اسلامی ندوشن قرار است این تعداد مقاله را به کتاب «دیروز، امروز، فردا» اضافه و در چاپ دوم اثر از سوی شرکت سهامی انتشار منتشر کند. همچنین جلد چهارم کتاب «روزها» بیش از دو سال است از سوی نشر یزدان در انتظار مجوز نشر است.

محمدعلی اسلامی ندوشن که هر یک از آثارش را در هر نوبت تجدید چاپ با بازبینی، بازنویسی و تصحیح در مقدمه و متن کتاب منتشر می‌کند، کتاب‌های «تأمل در حافظ»، تحلیل ۷۵ غزل حافظ، و «ماجرای پایان‌ناپذیر حافظ»، مقاله‌هایی درباره‌ حافظ، را از سوی نشر یادشده به ترتیب برای نوبت‌های دوم و چهارم در دست تجدید چاپ دارد که برای اخذ مجوز ارسال شده‌اند.

محمدعلی اسلامی ندوشن (زاده‌ ۱۳۰۴ در ندوشن یزد) شاعر، نویسنده، مترجم و سفرنامه نویس برجسته‌ ایرانی و فارغ‌التحصیل حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه است که بیش از ۴۵ کتاب و صدها مقاله درباره فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی به رشته تحریر درآورده است. تاسیس فرهنگسرای فردوسی و انتشار فصل‌نامه هستی از اقدامات او در زمینه‌ اعتلای فرهنگ و ادب فارسی است.