دنیای اقتصاد- رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در تذکری آیین نامه‌ای نسبت به انتشار خبر خودسوزی یک جانباز مقابل مجلس در رسانه‌ها و مطبوعات به دلیل آنچه که آن را عدم صحت خبر می‌خواند، انتقاد کرد. چند روز پیش خبری بر خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت که بر اساس آن یک جانباز به دلیل عدم ملاقات نمایندگان تهران با وی مقابل مجلس، اقدام به خودسوزی کرد.

بر این اساس علاءالدین بروجردی، در تذکری آیین‌‌نامه‌ای با استناد به ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی و اشاره به انتشار خبر مذکور گفت: خبری در رسانه‌ها منتشر شد در مورد خودسوزی یک فرد جانباز که علت خودسوزی وی عدم ملاقات نمایندگان با وی اعلام شد و موضوع جانباز بودن وی مورد اشاره قرار گرفت که هر دو مورد خطا است. وی ادامه داد: این خبر غیر واقعی است. بر اساس استعلامی که از بنیاد شهید و استانداری تهران به عمل آمد، معلوم شد که این فرد سابقه جبهه و جانبازی نداشته و نمایندگان تهران از جمله آقای کوثری در تاریخ ۲۵/۰۹/۸۷ با وی ملاقات کرده و برای حل مشکل او اقدام کردند.

بروجردی ادامه داد: کاتوزیان هم در تاریخ ۰۵/۱۱ با وی ملاقات کردند و نسبت به حل مشکلات او اقدام کردند. وی ادامه داد: انتظار من از رسانه‌ها این است که چنین خبر حساسی را آن هم در چنین موقعیت مهمی که در آستانه سی سالگی انقلاب هستیم که یک جانباز به دلیل بی‌توجهی خود سوزی کرده است، بدون استفسار منتشر نکنند. وی ادامه داد: این فرد سابقه روحی و روانی داشته است. لاریجانی هم تذکر بروجردی را وارد دانست و گفت: حراست مجلس نیز در بررسی خود تاکید کرده است که فرد مذکور سابقه جبهه و جانبازی ندارد و بلکه سابقه زندان و اعتیاد داشته و ربطی به امور جانبازی ندارد.

انتقاد از لاریجانی

در همین زمینه یک نماینده اصولگرا اظهار نظر لاریجانی را در جلسه علنی یکشنبه مجلس مبنی‌بر اینکه فردی که خود را در مقابل مجلس خود به آتش کشید معتاد بوده، نپذیرفت و گفت: نباید رییس مجلس از پشت تریبون مجلس حیثیت افراد را اینگونه زیر سوال ببرد و نباید حیثیت کسی را که به مجلس پناه آورده و ما برای او کاری نکرده‌ایم یا شاید هم نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم، زیر سوال ببریم. محمد دهقان گفت: صورت مساله را پاک کردن در رابطه با این فرد، خلاف قانون اساسی و خلاف شان همه است. اینکه بگوییم چون جانباز نبوده، خونش را باید هدر داد، چه معامله‌ای است که با خانواده داغدار او می‌کنیم و اینگونه اظهارنظرها اصلا درست نیست و در شان مجلس هم نیست.