اختلاف نظر بر سر جزئیات لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه در کلیات لایحه هدفمندکردن یارانه ها در میان مسوولان کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس اجماع وجود دارد، در عین حال گفت: بیشتر اختلاف نظرها روی جزئیات و زمان بندی اجرای این لایحه است. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی زاهدی وفا دیروز در نمایشگاه دستاوردهای ۳۰ ساله وزارتخانه‌ها در تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ۱۰ بسته سیاستی در راستای اجرای طرح تحول اقتصادی پیش از این تدوین شده بود یا پس از تدوین نهایی طرح تحول اقتصادی تهیه شده است؟ گفت: یکی از بحث‌های هدفمند کردن یارانه‌ها چگونگی جمع‌بندی طرح در نتیجه اجرای طرح تحول اقتصادی است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی بر در نظر گرفتن اثرات اجرای طرح و توصیه های سیاستی در این راستا تاکید و تصریح کرد: ۱۰ بسته سیاستی در راستای اجرای طرح تحول اقتصادی، اثرات هدفمند کردن یارانه‌ها را جمع بندی می‌کند.

وی بر مدیریت اجرایی دستگاه‌ها و تصمیم‌گیری آنها بر اجرای طرح تحول اقتصادی تاکید کرد و در پاسخ به این سوال که اگر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا نشود، دولت چه برنامه‌های جایگزینی برای آن دارد، اظهارکرد: اقتصاد همچون گذشته در حال حرکت است و کار خود را به جلو می‌برد و ما تلاش می‌کنیم که اقتصاد را به نحو صحیحی هدایت کنیم و بحث اصلی این نیست که این طرح اجرا شود، بلکه هدف اصلی این است که به هدف مطلوبمان در طرح برسیم. زاهدی وفا در پاسخ به این سوال که آیا مرکز پژوهش‌های مجلس طرح جایگزینی برای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دارد؟ بیان کرد: در کلیات طرح، در میان مسوولان کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس اجماع وجود دارد و بیشتر اختلاف نظرات روی جزئیات و زمانبندی آن است.