پیشنهاد ایران برای ایجاد منظومه دفاعی منطقه‌ای

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق دستاوردهای علمی و دفاعی پیشرفته گام برمی‌دارد. به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بیانگر پویایی این انقلاب و پایبندی مردم به انقلاب و رهبری آن دانست.

وی با رد این ادعا که فن‌آوری فضایی یا هر فن‌آوری پیشرفته دیگر ایران تهدیدی برای دیگر کشورها به شمار می‌رود، تاکید کرد: اینها اتهامات بی‌اساس کشورهای استکباری است که خیر دیگران را نمی‌خواهند، بلکه می‌خواهند ملت‌ها وابسته به آن‌ها باشند.

نجار با تاکید بر این که ایران برای دفاع از خود به سلاح اتمی نیاز ندارد، تصریح کرد: کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای دارند، نمی‌توانند خود را در برابر موج بیداری اسلامی در جهان اسلام و قدرت و پایداری مقاومت مصون نگه دارند.

وی پیش‌بینی کرد که ایران ماهواره‌های بیشتری به فضا پرتاب کند و گفت: ایران ماهواره امید را با اهداف علمی و پژوهشی به فضا پرتاب کرده است، به گونه‌ای که اطلاعاتی را در زمینه محیط زیست، آب و هوا و نظیر آن ارائه می‌کند و این امر به افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان کمک می‌کند.

وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح افزود: جمهوری اسلامی ایران کشورهای جهان به ویژه کشورهای عربی و همسایه و ملت‌های آن‌ها را به صلح و دوستی فرا می‌خواند و در طول سی سال اخیر این امر را به اثبات رسانده است.

نجار با هشدار نسبت به تلاش قدرت‌های بزرگ برای تفرقه افکنی بین کشورهای منطقه و تهدید جلوه دادن ایران برای این کشورها تاکید کرد: ملت‌ها و حتی دولت‌های منطقه به خوبی به حقیقت این امر واقفند و به غرب اجازه نخواهند داد که به بهانه‌های واهی سلاح‌های بیشتری به منطقه صادر کند. وی قدرت نظامی ایران را صرفا دفاعی دانست و تاکید کرد: این قدرت تهدیدی برای هیچ طرفی در منطقه نیست، بلکه هدف از آن حفاظت منطقه در برابر حضور خارجی و نفوذ رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه است. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به جنایات اشغالگران در فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان خواستار ایجاد یک منظومه دفاعی منطقه‌ای بدون دخالت خارجی شد.

نجار، سامانه دفاعی امروز ایران را ۱۰۰‌درصد مستقل دانست و خاطرنشان کرد که این سامانه متشکل از کشتی‌های جنگی، ناوها، سلاح‌ها، موشک‌ها و بالگردهای مختلف و هواپیماهای بدون سرنشین است که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده و این از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: ایران موشک‌های دفاعی مدرن و پیشرفته و سکوهای ویژه قابل کنترل از راه دور این موشک‌ها را تولید خواهد کرد.

نجار همچنین گفت: ایران هواپیماهای بدون سرنشین مدرن را مطابق آخرین فن‌آوری‌های جهان خواهد ساخت.