احمدی‌نژاد: سایه تهدید برای همیشه از سر ملت ایران برداشته شده است

اوباما: به دنبال فرصتی برای گشایش مذاکرات مستقیم با ایران هستیم.

احمدی‌نژاد در اجتماع میلیونی راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کرد

سایه تهدید برای همیشه از سر ملت ایران برداشته شده است

ملت مسلمان ایران روز گذشته پس از گذشت ۳۰ سال از انقلاب همچنان استوار در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شرکت کردند و با این حضور، فریاد حمایت خود را از نظام و انقلاب به گوش جهانیان رساندند. به گزارش خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد نیز با حضور در این راهپیمایی با بیان این‌که من رسما اعلام می‌کنم که امروز ملت ایران یک ابرقدرت حقیقی و واقعی است، گفت‌: ملت ایران قدرتی صالح، عدالتخواه و دوست تمام ملت‌ها است و هیچ‌گاه به سرزمین و منافع دیگران چشم نداشته و همواره یار ملت‌ها است.

احمدی نژاد افزود‌: همه دنیا بداند تمام این انقلاب متعلق به ملت است. تمام دستاوردهای انقلاب متعلق به ملت است. این انقلاب به هیچ کس بدهکار نیست و اصولا تک فردها ، گروه‌ها و مدعیان در انقلاب نقش چندانی نداشته‌اند. یک ملت بزرگ با رهبری الهی بار انقلاب را به دوش کشید، ‌توده‌های مردم شهید دادند، ایستادگی و فداکاری کردند و همه اقوام در این فداکاری‌ها شریک بودند.

رییس‌جمهور گفت: ملت ایران دوست ملت‌های منطقه است و گرچه ایران یک قدرت بزرگ است، اما برادر ملت‌ها به ویژه ملت‌های منطقه است. امروز به فضل الهی روابط ملت ایران با ملت‌های منطقه دوستانه است، ولی دشمنان این روابط دوستانه را نمی‌پذیرند و نمی‌پسندند و اصرار دارند با تحمیل برخی رفتارها، برخی از دولت‌های منطقه را در برابر ملت‌های خود قرار دهند و آن‌ها را شریک جرم خود کنند. برخی از آن‌ها در دوران اول انقلاب و جنایت‌های صدام این اشتباه را کردند، ولی بعد پشیمان شدند و ملت ایران بزرگواری کرد و این اشتباه را به رخ آن‌ها نکشید.

احمدی‌نژاد با اشاره به تهدیدهای گذشته دشمنان مبنی بر حمله به ایران گفت: با صدای بلند اعلام می‌کنم که اکنون به لطف الهی و با ایستادگی ملت ایران سایه تهدید برای همیشه از سر ملت ایران برداشته شده است.

وی خطاب به کشورهای غربی خاطرنشان کرد: به آن‌ها برادرانه نصیحت می‌کنم از وسوسه‌های شیطانی، وسوسه‌های صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری مراقبت کنید و اگر همراه ملت‌های خود باشید، به نفع شما و باعث عزت شماست. ملت ایران نیز در کنار شما حامی شما و پشتیبان شماست، شما باید درکنار ملت‌های خود باشید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: با پیروزی انقلاب شان و کرامت انسانی زنده شد و افق نگاه‌ها از محدوده تمایلات مادی و غریزی به دور دست و اندیشه‌های الهی و پاک و ابدیت معطوف شد. این یعنی شکوفایی تمام استعدادها و ایجاد نشاط و بالندگی و حرکت در مسیر اقتدار و شکست ناپذیری. انقلاب اسلامی گرچه از ایران آغاز شد و خاستگاه آن اندیشه ملت ایران است، اما متعلق به همه ملت‌ها و انسان‌ها است و هر کجا دل آماده‌ای باشد، آن پایگاه انقلاب اسلامی است.

همچنین آیت الله اکبر هاشمی‌‌‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه این مراسم اظهار کرد‌: راهپیمایی را هرچه باشکوه‌تر مشاهده کرده و کرانه اقیانوس مردم با عظمت را می‌‌‌بینم. حقیقتا مردم خیلی با صفاتر شدند حتی در خیابان‌‌های فرعی که من آمدم به زحمت خودم را به خیابان‌‌‌‌های اصلی رساندم. ‌از مردم خیلی سپاسگزارم و از شهرستان‌ها هم که امروز حضور پرشوری داشتند، قدردانی می‌‌‌کنم.

آیت‌الله سید محمود هاشمی‌‌‌شاهرودی، رییس قوه قضائیه صبح دیروز سه شنبه با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران در خصوص حضور مردم و امنیت این روز برای جهانیان گفت: حضور مردم با نشاط و پرشکوه است و امسال مردم مغرور از گذشت ۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شور جدیدی برای حضور در راهپیمایی دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب خود مردم است، گفت: مردم با همه وجود این انقلاب را از خود می‌دانند و سال به سال این حضور پر رنگ‌تر می‌شود. رییس قوه قضائیه تصریح کرد: امسال دستاوردهای علمی‌‌ ‌و فن‌آوری‌های هسته‌ای، ماهواره‌ای و کارهای بزرگی انجام شده که به برکت پیروزی انقلاب است.

سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان در مراسم راهپیمایی در جمع خبرنگاران گفت: پیشرفت‌‌های ما در عرصه‌‌های علمی‌‌‌ و فن‌آوری با وجود تحریم‌ها و فشارها منحصر به فرد بوده است و در شرایط تحریم، پیشرفت در عرصه‌‌های فن‌آوری بسیار شاخص و با اهمیت است. وی ادامه داد: آینده انقلاب اسلامی‌‌‌ ایران را بسیار درخشان‌تر از وضع کنونی انقلاب می‌‌‌بینم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمحمد خاتمی‌ ‌‌از خیابان‌‌ حبیب‌زاده منتهی به خیابان‌‌ آزادی به خیل عظیم راهپیمایان ۲۲ بهمن پیوست. میر حسین موسوی نیز در خیابان‌‌ آزادی روبه‌روی دانشگاه صنعتی شریف وارد جمعیت عظیم راهپیمایان ۲۲ بهمن شد. مهدی کروبی نیز از خیابان‌‌ یادگار امام به سمت میدان آزادی حرکت کرد و به خیل عظیم قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی بزرگداشت سی‌امین انقلاب اسلامی‌ ‌‌پیوست. علی لاریجانی، رییس مجلس هشتم در ادامه سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت سی امین سالروز انقلاب اسلامی ‌‌‌در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: بیداری اسلامی ‌‌‌از مولفه‌‌های مهم در تحلیل مسائل منطقه ما است که ریشه در انقلاب اسلامی‌‌‌دارد.

وی افزود: اگر حزب الله لبنان، اسرائیل را که در گذشته ظرف ۶ روز ارتش ۳ کشور بزرگ عربی را به شکست واداشت، شکست داده است میوه درخت انقلاب بود که امروز چیده شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی‌‌‌گفت: پس از سیلی محکم حزب‌الله به اسرائیل که با تاسی از انقلاب به وقوع پیوست حادثه غزه رخ داد که اسرائیل با کمک آمریکا به قصد جبران شکست قبلی خود از

حزب الله ماجراجویی کرد، اما شکست بعدی برای آنها هموار شد و در سایه مجاهدت مردم مظلوم و شریف غزه فهمیدند که با شرایط متفاوتی مواجه هستند.وی با اشاره به پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف از توسعه اقتصادی به عنوان اولویت دهه چهارم انقلاب یاد کرد و گفت: وضع اقتصادی ما باید از رونق بیشتر برخوردار شود و برای دستیابی به این مهم راهی جز اجرای سیاست‌‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سند چشم انداز بیست ساله که اجرای آنها وظیفه مهم ما به حساب می‌‌‌آید، نیست.

رییس مجلس هشتم گفت: دولت منشا خدمات خوبی به ملت است، اما نباید با وجود همه این خدمات اقتصاد را به دست گیرد؛ چرا که دولت کاسب خوبی نیست و باید بر اساس اقتصاد اسلامی اداره همه امور به مردم واگذار شود.لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان مهمترین فرآیند سیاسی پیش روی ملت در سال آینده اشاره کرد و گفت: در آستانه انتخابات باید هوشیار بود و انتظار مردم از سیاستمداران این است که جانب عدالت و انصاف را رعایت کنند؛ چرا که دنیا نیز به رفتار ما چشم دوخته است.

وی اضافه کرد: انتخابات ابزاری برای برگزیدن صالحان است که در سایه آن افراد، کشور را به درستی اداره کنند و وسیله دشمنی و انگ زدن به دیگران نیست و با کار کردن دیگران نیز بزرگی فرد و کشور تضمین نمی‌‌‌شود. رییس مجلس شورای اسلامی‌‌‌ با تاکید بر اینکه با سیاه نمایی نیز وضعیت کسی بهتر نمی‌شود، گفت: باید منصف بود و در چارچوب درست و عقلانی نقد کرد تا امور اصلاح شود و اگر پس از ۳۰ سال کسی تصور کند که با تخریب دیگران جایگاه خود را ارتقا می‌دهد، اشتباه کرده است.

وی افزود: انتظار این است که انتخابات بستر وحدت ملی شود و برای رسیدن به این نقطه باید انتخابات ویترین افکار نو باشد نه ویترین تخریب و بازگشت به گذشته آن هم در شرایطی که بیش از پیش نیازمند وحدت هستیم.

عکس: فارس