مخبر کمیسیون تلفیق گفت: آیین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق با تغییرات جزیی نسبت به سال گذشته به طور کامل تصویب شد. مهدی مفتح در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: در جلسه اخیر کمیسیون تلفیق، آیین‌نامه داخلی این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با کمی تغییرات نسبت به سال قبل تصویب شد.

وی با اشاره به تغییرات مذکور گفت: در سال گذشته چنانچه با تشخیص هیات رئیسه اشکالاتی در رابطه با تلفیق مصوبات یا تناقض بین آنها مشاهده می شد، با رای هیات رئیسه و اکثریت نمایندگان عضو کمیسیون آن تصمیم قابل تجدید نظر بود، ولی مبتنی بر تغییرات صورت گرفته در آیین‌نامه جدید، ‌مغایرت یا تناقض با رای دو سوم اعضا قابل تغییر است.

مخبر کمیسیون تلفیق افزود: بنابراین با تشخیص دو سوم نمایندگان و نه هیات رییسه، این مغایرت قابل اصلاح است.

وی در خصوص پیشنهاد کمیسیون عمران مبنی بر تبدیل نفت بشکه‌ای ۵/۳۷ دلار به ۴۰ دلار در لایحه بودجه گفت: این پیشنهاد مانند دیگر پیشنهادها در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم رای از سوی اعضای کمیسیون تلفیق، اعضای کمیسیون یا نمایندگان مربوطه از حق حمایت از نظر خود در صحن علنی برخوردار خواهد بود.

مفتح در خصوص لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: این لایحه هنوز در کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی جمع‌بندی و ارائه نشده است.