سفیر آمریکا در عراق بار دیگر ایران را به تداوم حمایت از شبه نظامیان عراق و تامین سلاح و آموزش برای آنها متهم کرد. به گزارش ایسنا، رایان کروکر، سفیر آمریکا در عراق که اواخر ماه میلادی جاری به دو سال فعالیت خود در این سمت پایان خواهد داد، روز دوشنبه در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی با شبکه العربیه مدعی شد که گفت‌وگوهایی که وی با دیپلمات‌های ایرانی برای بررسی وضعیت امنیتی عراق داشته است، بی‌نتیجه بوده است.

کروکر در حالی این اتهامات را مطرح می‌کند که ایران بارها تاکید کرده است تنها خواستار صلح و ثبات در عراق بوده و به هیچ عنوان در مسائل داخلی بغداد و حمایت از افراطی‌گرایان عراقی دخالتی نداشته است.

امیر ارشدی، یکی از مقامات سفارت ایران در عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز، گفت: ما اظهارات سفیر آمریکا را رد می‌کنیم. در صورتی که نیروهای آمریکایی مدرکی دارند باید آن‌ را به دولت عراق ارائه کنند و اجازه دهند دولت بغداد در این باره قضاوت کند. ایران هیچ گونه دخالتی در امور عراق ندارد و مقامات عراقی خود این را تایید کرده‌اند. کروکر در سال ۲۰۰۷ در راس گفت‌وگو با مقامات ایرانی درباره امنیت عراق قرار داشت. سفیر آمریکا در عراق، ایران را مسوول بی‌نتیجه بودن این مذاکرات خوانده و مدعی شد: ما با دیدی مثبت و ذهنی باز به آن مذاکرات پرداختیم. متاسفانه این گفت‌وگوها بی‌نتیجه بوده است و ما از سال ۲۰۰۷ به بعد هیچ‌گونه مذاکرات مستقیمی با ایران نداشته‌ایم.