فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات علیه انقلاب و نظام اعلام کرد: مقابله با تهدیدات نرم و عمق بخشی داخلی به عنوان ماموریت رده‌های مختلف نیروی مقاومت بسیج به این نیرو ابلاغ شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در گردهمایی فرماندهان و بسیجیان سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با بیان این خبر اعلام کرد: این طرح در بدنه بسیج ساری و جاری می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقابله با تهدیدات نرم و عمق بخشی داخلی به عنوان تدبیر رهبر معظم انقلاب در دستور کار سپاه و بسیج قرار گرفته است، تغییر و تحولات ساختاری در سپاه و بسیج را که عمدتا در نیروی زمینی و نیروی مقاومت بسیج روی داده است در راستای همین تدبیر برشمرد. فرمانده کل سپاه اعلام کرد: در این راستا برنامه‌ها، فعالیت‌ها و آمادگی‌های دفاعی و امنیتی به سلسله مراتب نیروی زمینی و مقابله با تهدیدات نرم و عمق بخشی داخلی به بسیج واگذار می‌شود. وی ماهیت تهدیدات علیه انقلاب و نظام را در هر دهه متفاوت خواند و گفت: در آستانه دهه چهارم انقلاب تهدیدات نه به شکل سخت و نظامی و نه نیمه سخت امنیتی بلکه از جنس نرم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

سرلشکر جعفری اظهار کرد: نیروهای نظامی آمریکا با هدف تاثیر یا تغییر در رفتار جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از عمل به شعارهای ما با همه توان در اطراف کشورمان جمع شده‌اند، اما جرات اقدام نظامی علیه ایران را ندارند. این به معنای استقرار، ثبات و امنیت کامل جمهوری اسلامی ایران است. وی امنیت و اقتدار ملی کشور را عمیق و گسترده خواند و با تاکید بر اینکه هیچ کشوری با وجود چنین امکانات و مقدورات وحدود و با وجود تهدیدات این‌چنینی به چنین امنیتی دست نیافته است، افزود: هیچ کشوری وجود ندارد که با وجود حضور دشمن و تعیین مواضع آنها در قبال عملکردش و با وجود محاصره کامل، دشمن را بتواند شکست بدهد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اصرار غرب برای توقف غنی سازی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با وجود این تهدیدات و درخواست‌های مکرر غرب برای توقف غنی‌سازی، ایران یک گام هم عقب‌نشینی نکرد و با آن که در محاصره کامل نظامی و اقتصادی بود، ایستادگی کرد و دشمن را شکست داد. وی از بسیجیان به عنوان خانواده اصلی انقلاب اسلامی و سازمانی گسترده و تعیین کننده نام برد و گفت: ماموریت بسیج و سپاه دفاع از انقلاب اسلامی حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای آن است. این ماموریتی است که قانون اساسی به صراحت بر عهده سپاه گذاشته و برای بسیج هم نانوشته در دل‌ها و ذهن‌های بسیجیان نقش بسته است.

وی با تبیین تهدیداتی که تاکنون متوجه انقلاب اسلامی بوده است، این تهدیدات را در هر دهه متفاوت ارزیابی کرد و گفت: در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی تهدیدات از نوع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. جعفری افزود: سپاه و بسیج در این عرصه ماموریتی دارند که نمی توانند با این موضوع به سادگی برخورد و با غفلت از کنار آن بگذرند، بلکه باید تهدیدات را به خوبی رصد و آمادگی‌های لازم را برای مقابله با این تهدیدات ایجاد کنند. وی تاکید کرد: باید از تکرار احتمالی حوادث سال‌های ۸۰،۷۹،۷۸ کشور در آینده جلوگیری کنیم. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی با سرعت در حال گسترش است، تاکید کرد: باید خود را با تغییرات و تحولات پیرامونی تطبیق دهیم. وی تغییر شرایط محیطی برای بسیج و سپاه را ماهیت تهدیدات علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز همه تحلیلگران بر این نظرند که تهدیدات از جنس سخت و نظامی و نیمه سخت امنیتی به تهدیدات نرم تبدیل شده است.

جعفری رابطه مردم با نظام و رهبری را ظرف انقلاب دانست و گفت: در برابر آنچه به این رابطه خدشه وارد کند مامور و مسوول هستیم.

وی بر لزوم ارتقای دانش و بینش دینی و سیاسی بسیجیان تاکید کردوگفت: کسی که می خواهد مدافع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باشد باید بتواند شبهات و تهدیدات را به خوبی تجزیه و تحلیل کند. فرمانده کل سپاه پیشرفت علمی و خودسازی معنوی را ضروری دانست و از اجرای طرح صالحین در نیروی مقاومت بسیج خبر داد. وی اجرای طرح‌های گشت امنیتی در محلات را عاملی برای ارتقای منزلت بسیجیان و زمینه جذب مردم و جوانان ارزیابی کرد.